Wittenhorst 2 boekt spectaculaire zege

17 februari 2019

Op een zonovergoten kunstgrasveld op Sportpark Ter Horst heeft Wittenhorst 2 de punten in eigen huis gehouden. In een spectaculaire wedstrijd, waarin het scoreverloop op en neer ging, werd met maar liefst 6-3 gewonnen van middenmoter Nulandia.

De thuisploeg begon voortvarend aan de wedstrijd: al na vijf minuten liet buitenspeler Kemson Fofanah het net bollen. Deze vroege voorsprong werd, ondanks enkele mogelijkheden niet verder uitgebreid. Een kwartier later tekende de bezoekers uit Nuland voor de gelijkmaker na een knappe aanname met links en een dito afronding in de bovenhoek. Enkele minuten later lieten de geel-zwarten een grote kans liggen om op voorsprong te komen nadat een scherpe voorzet binnen de zestien niet onder controle kon worden gebracht.

Na een half uur spelen lieten de oranjehemden weer van zich horen en het was, na goed voorbereidend werk van Lars Blenckers, Luc van Kuijck die tekende voor de voorsprong.. Even later volgde een knappe redding van keeper Stef Tissen, die een kopbal via zijn vingertoppen over de lat zag vliegen. Een redding waar wijlen Frans de Munck jaloers op zou zijn.

Vlak na rust kende de ploeg van trainer Davy Beerens een valse start doordat de Brabanders middels twee snelle treffers op voorsprong kwamen. De thuisploeg liet zich echter niet van de wijs brengen en boog deze achterstand al snel om in een voorsprong na treffers van Jeffrey Cuppen en Luc van Kuijck, welke beide werden voorbereid door Fofanah. Vlak na het uur was het diezelfde Fofanah die freewheelend door de Nulandse verdediging voor de bekeken 5-3 zorgde. De wedstrijd was hiermee gespeeld. Het slotakkoord kwam op naam van Jimmie Janssen en Lars 'Blenckie' Blenckers. De eerste, die overigens zijn Swolgens dialect 'uuteraard' liet horen, gaf een bekeken voorzet waarna Lars het leer alleen nog maar hoefde binnen te koppen.

Een succesvolle zondag dus voor het tweede elftal, dat zich gesteund voelde door enkele supporters die schaamteloos de carnavalskraker 'Maak de V' zongen na iedere goal. Bedankt hiervoor.

Wittenhorst 2:

Stef Tissen, Martijn van Ooijen (Charlie Schatorie), Nicky Zanders (Leon Cuppen), Ruud Meijers, Dennis van Asten; Jimmie Janssen, Luc van Kuijck, Joris Peelen; Kemson Fofanah, Jeffrey Cuppen (Joreno van de Ven), Lars Blenckers.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 3 is de nieuwe hekkensluiter van de 4e klasse na een 3-2 verlies bij concurrent Koningslust. De mislukte penalty van Dirk van Rengs, overigens voorzien van perfect commentaar van de bankzitters, gaat inmiddels de wereld over. Houd onze Instagram-pagina in de gaten!
  • Wittenhorst 4 stuurde de bezoekers van Melderslo 2 met 4-1 huiswaarts en ruikt inmiddels het kampioenschap.
  • Wittenhorst 5 won de altijd lastige uitwedstrijd bij HBSV met 0-2 en staat inmiddels knap tweede.
  • Een succesvolle zondag voor onze Kelderklasser Wittenhorst 6. Op bezoek bij Sparta '18 3 werd er gescoord. Dat er dertien tegendoelpunten vielen te noteren, maalt verder niemand om.
  • Wittenhorst 8 verloor op bezoek bij SVOC'01 2 met 3-0, maar voorzien van Heite Soep zal dit de pret niet hebben gedrukt.
  • Wittenhorst 9 bewees zichzelf een goede dienst door de bezoekers van SVOC '01 3 met 3-0 te verslaan.
  • 'Ut tient' kende een zware zondag in Tegelen waar met 7-3 werd verloren van Sportclub Irene. Gezien hun Instagram posts zullen ze hier niet lang van wakker liggen.