WITTENHORST 2 NAAR BEKERFINALE

28 april 2019

Op bezoek bij het sterke HVCH uit Heesch dat ook nog koploper is in de competitie, schreef het tweede van Wittenhorst historie door voor het eerst in de geschiedenis de finale te halen. Vanaf minuut één waren het de oranjehemden die de lakens uitdeelden, HVCH kreeg geen vat op het spel van Wittenhorst. Verdedigend stond het als een huis, A-junior Gidi Kleuskens speelde een beresterke partij in de achterhoede. Na vijf minuten was het Kemson Fofanah die zichzelf knap vrij speelde en het doel op een haar na miste. In de 12e minuut was het Lars Blenckers die ook een grote kans onbenut liet. De mannen van trainer Davy Beerens lieten de Heeschenaren geen moment in het spel komen en gaven niets weg in de eerste helft. De ruststand werd 0-0.

In de tweede helft waren de verhoudingen niet anders en het waren de Horstenaren die verzuimden om de openingstreffer te laten aantekenen. Totdat Lars "Blenckie" Blenckers verwoestend uithaalde en de meer dan verdiende 0-1 op het bord liet aanbrengen. De ploeg kreeg vleugels en ging door met waar ze mee bezig waren. Vier minuten na de openingstreffer was het Jeffrey Cuppen die net als Blenckers het leer de touwen in joeg: 0-2.
HVCH leek verlamd en kond absoluut geen vuist meer maken. Het hard werken eiste langzaam zijn tol: Fofanah liet zich vervangen en voor hem kwam JO17-1 speler Nick Driessen in de ploeg. Hij viel prima in en kreeg nog een grote kans op de 0-3: in een scrimmage verdween de bal rakelings naast het doel. Het slotakkoord was voor Luc van Kuijck: hij wurmde zich langs enkele verdedigers en hield oog in oog met de doelman zijn hoofd koel en scoorde in 86e minuut de bevrijdende 0-3.

De vreugde was groot en na een zwaar seizoen krijgen we nog een mooi toetje voorgeschoteld: DE FINALE. Jongens, proficiat met het behaalde resultaat! De ploeg van trainer Davy Beerens zal de bekerfinale spelen tegen EVV 2. We komen spoedig met meer informatie over deze wedstrijd.

Wittenhorst 2:

Stef Tissen; Martijn van Ooijen, Gidi Kleuskens, Nicky Zanders, Dennis van Asten; Joris Peelen, Joreno van de Ven, Luc van Kuijck; Kemson Fofanah (80' Nick Driessen), Lars Blenckers (86' Ken Alaerds), Jeffrey Cuppen (89' Jeroen Reijnders).

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 5 begon pas om 13.30 uur aan de wedstrijd bij Boekoel 1. Er werd met 3-2 gewonnen, waardoor een top-drie klassering steeds dichterbij komt.
  • Wittenhorst 8 won voor de tweede keer deze maand met 3-2 van Melderslo 4. De Deze dubbele is extra knap, aangezien de rood-witten een grote voorsprong hebben op de ranglijst. De Horstenaren hebben op deze manier de laatste hoop op een 'Melders' kampioenschap aan diggelen geschoten. Gefeliciteerd met deze dubbele derbyzege!
  • Koploper Wittenhorst 9 heeft zich verslikt op bezoek bij laagvlieger Oostrum 5: 2-1. Door deze nederlaag wordt de kans op een titel kleiner, aangezien concurrent Meterik nog drie wedstrijden tegoed heeft en op slechts drie punten volgt. De strijd is nog niet gestreden; er zijn nog twaalf punten te vergaren. Succes!
  • Wittenhorst 10 heeft in een thuisduel met Helden 6 met 5-1 gewonnen en nestelt zich stevig in de top-vier. Proficiat!
  • Wittenhorst 4 is zonder te spelen nog dichter bij het kampioenschap gekomen. Melderslo wist te winnen van Montagnards, waardoor met de kermis de titel al kan worden gepakt.