Wittenhorst B1 verslaat Venray B1 in bekerstrijd

21 februari 2013

Op het hoofdveld van “de eeuwige rivaal” vond het bekertreffen plaats tussen Venray B1 (dat een niveau hoger acteert) en Wittenhorst B1. Deze wedstrijd werd gekenmerkt door de terugkeer van Joost Deenen, die na ruim 13 weken blessureleed een meer dan verdienstelijke wedstrijd speelde. De B1, die momenteel een aantal blessures kent, werd voor deze wedstrijd aangevuld met Jerry Gruntjes, Ramon Boekesteijn en Menno Koster van de B2 en Bart Houben van de C1.

Binnen 29 seconden was het al raak voor de oranjemannen. Na goed doorzetten van Oskar Lange was het Ismaila Jarju, die de bal prima in het doel werkte. Een feller Wittenhorst was duidelijk de bovenliggende partij en maakte halverwege de 1e helft na een mooie aanval de 0-2 via Sid Spreeuwenberg, nadat Joost de paal had geraakt. Vlak voor rust kreeg Venray dan toch de mogelijkheid om via een penalty terug te komen in de wedstrijd, maar deze werd vakkundig gestopt door de goed spelende B2 keeper Jerry Gruntjes, de vervanger van de geblesseerde B1 keeper Rick Houben.

De 2e helft was het Venray dat steeds meer begon aan te dringen, maar een goed uitgevoerde counter zorgde er voor dat Dominique Janssen de 0-3 binnen mocht schieten na knap voorbereidend werk van Henrique Da Sousa Silva. Venray kwam redelijk snel terug tot 1-3 door een knappe kopbal. De druk werd groot maar de B1 hield zich,  door hard werken en een goede samen werking binnen het team, goed staande. Toch was het Venray dat 7 minuten voor tijd, ietwat gelukkig, nog de 2-3 binnen kon schieten. Gezien het wedstrijdbeeld een terechte bekeroverwinning.

De dag werd uiteindelijk nog feestelijker, nadat bekend is gemaakt dat de scorende B1 speelster Dominique Janssen is genomineerd voor de verkiezing van het Sporttalent van het  jaar 2012 Horst aan de Maas.