Wittenhorst hoogst genoteerde amateurclub van Limburg

6 december 2018

Het is inmiddels traditie geworden: de jaarlijkse Voetbaltrainer Top 200 van hoogst spelende amateurclubs in Nederland. Voor het samenstellen van deze editie heeft vakblad ‘De Voetbaltrainer’ het competitieniveau van de Nederlandse amateurclubs tegen het licht gehouden. Hierbij is gekeken naar het competitieniveau van het eerste team en de jeugdselecties.

Waar Wittenhorst vorig jaar plek 115 innam op deze lijst, is de vereniging dit jaar gestegen naar de 72e plek. Hiermee is Wittenhorst de hoogst genoteerde voetbalclub van Limburg!
Met deze stijging zijn o.a. verenigingen als SV Venray, Katwijk en Woezik voorbijgestreefd. De jeugdafdeling van Wittenhorst is op de lijst ‘Top 200 jeugd’ gestegen van de 130e plek naar de 60e plek en is daarmee ook de hoogst genoteerde jeugdopleiding van Limburg. Hiermee houdt het o.a. grote opleidingen als De Treffers, Achilles '29 en Blauw Geel '38 achter zich.

Wanneer iedereen binnen de club verder werkt aan de ingeslagen koers, behoort een verdere stijging op de landelijke ranglijst tot de mogelijkheden. Wittenhorst 1 staat momenteel op een keurige vijfde plek in de Eerste Klasse, waar de JO19-1 momenteel koploper is in de Vierde Divisie. De JO17-1 speelt in de Vierde Divisie en de JO15-1 (koploper) en JO13-1 (middenmoot) spelen in de Derde Divisie. De JO14-1 speelt op landelijk Hoofdklasse niveau en staat hier keurig tweede. Mochten deze prestaties zo worden voortgezet óf zelfs worden verbeterd, dan zullen we ook op de lijst van jeugdopleidingen alleen maar stijgen.

Deze resultaten heeft de club te danken aan alle betrokkenen bij de club. Met z’n allen zorgen we ervoor dat Wittenhorst groeit en als maar bekender en groter wordt in de regio én daarbuiten. Wanneer we dit goede werk bij de senioren en in de jeugd voortzetten, liggen er nog mooie resultaten in het vooruitzicht, zowel op provinciaal als op landelijk niveau.