Wittenhorst JO15-1 en JO14-1 naar volgende ronde beker

15 september 2018

Voldoende was het niet, maar goed voor het vertrouwen wel. Wittenhorst JO19-1 sloot de bekerpoule af met een ruime 6-0 overwinning op SV United/BVV ’27. De ploeg van trainer Richard Kleuskens was duidelijk de betere en was aan haar stand verplicht om dit om te zetten in ruime cijfers. Treffers van Jarno Philipsen, Sam Aerts, Niek van der Sterren, Sven van Ooijen, Robbin Clabbers en Giel Beurskens zorgden ervoor dat het verschil werd gemaakt. Omdat concurrent SV Venray de volle buit pakte in Sevenum, sluiten de Horstenaren de poulefase dus af als tweede. Volgende week start de Vierde Divisie met een thuiswedstrijd tegen SV Laar.

Ze kwamen tot twee keer toe op voorsprong en hadden controle over de wedstrijd. Wittenhorst JO17-1 leek in en tegen Venray af te stevenen op poulewinst en plaatsing voor de volgende ronde. Na een brilstand in de eerste helft, tekende Sem Derix vlak na rust op aangeven van Ted Verbers voor de 0-1. Na de snelle gelijkmaker van de thuisploeg, tekende aanvoerder Nick Driessen na goed opletten voor de 1-2. Vervolgens gaven de Horstenaren de zege onnodig uit handen, mede door individuele fouten. De concurrent besliste hiermee de derby in haar voordeel en plaatste zich voor de volgende ronde: 5-2. Deze onnodige nederlaag is een harde les voor de ploeg van trainer Kevin van den Berg. Volgende week start de competitie met een uitwedstrijd bij Venlosche Boys.

Net als de al eerder genoemde ploegen, kwam ook Wittenhorst JO17-2 tekort om zich te plaatsen voor de volgende ronde. Na een nederlaag tegen poulewinner Sparta ‘18/Kronenberg en winst op SV Venray, verloor de ploeg van trainer Kevin Koolhof vandaag met 3-1 op bezoek bij Olympia ’18 JO17-1. De Brabanders eindigen zo vóór de Horstenaren op de tweede plek in de poule. Volgende week start de Hoofdklasse met een thuiswedstrijd tegen Someren.

Een huzarenstukje mag je het gerust noemen. De laatste wedstrijd van de poulefase als tweede ingaan en alsnog de poulewinst naar je toe trekken. Wittenhorst JO15-1 flikte het. Concurrent Venlosche Boys verloor onverwacht op bezoek bij SV Blerick (1-0) en de ploeg van trainer Ken Peeters liet niets heel van Sparta ‘18/Kronenberg JO15-1: 6-0. Een hattrick van Omar Katolo en treffers van Pim van Schendelen, Raf Hermans en Sjeffrie Swinkels zorgden er uiteindelijk voor dat de Horstenaren zich hebben geplaatst voor de volgende ronde. De streekderby werd hiermee eenvoudig in het voordeel beslist van de thuisploeg. Volgende week staat er een pikant duel op het programma in de Derde Divisie: Venlosche Boys – Wittenhorst.

Net als de JO15-1 plaatste ook Wittenhorst JO14-1 zich voor de volgende ronde. De ploeg van trainer Willem-Jan van Rens won op bezoek bij Sportclub Irene JO14-1 eenvoudig met 3-0. Met een snelle openingsgoal van Jovanny Awad (mooi geplaatst afstandsschot) zaten de bezoekers al snel op rozen. Vervolgens creëerden de oranjehemden meerdere kansen om verder uit te lopen, maar men vergat de trekker over te halen. De Tegelse keeper was hierbij een klassieke sta-in-de-weg.
Na de rust konden de Horstenaren direct profiteren van een opbouwende fout van de tegenstander. Afjagen leverde balbezit en de 2-0 op door Kayeal van Rengs. In het laatste kwart werd er goed gecombineerd en liep men uiteindelijk via een heerlijke combinatie met veel loopacties uit naar 3-0. Gijs Christiaens mocht deze treffer op zijn naam zetten. Volgende week wordt de Hoofdklasse geopend met een uitwedstrijd in Beek en Donk bij Sparta ’25.

Vandaag noteerde Wittenhorst JO13-1 haar tweede zege op rij. In een thuiswedstrijd werd op het eigen kunstgrasveld de streekderby tegen GFC ’33 met 2-1 gewonnen. In een bij vlagen goede eerste helft kwam de thuisploeg na goed druk zetten op 1-0. De Grubbenvorster keeper wist zich geen raad met de druk die Koen Broos zette, waarna de bal in het doel rolde. Vervolgens kwamen de dames en heren ook op 2-0 na een goed uitgespeelde aanval. Na rust kwamen de bezoekers terug tot 2-1, waarna beide ploegen niet meer in staat waren een doelpunt te produceren. Volgende week start de Derde Divisie met een uitwedstrijd bij FC Eindhoven JO13-2.

Wittenhorst JO12-1 sloot de poulefase van het bekertoernooi af met een 5-0 nederlaag op bezoek bij competitiegenoot SV Blerick. De ploeg van trainer Peter Rijs kon vandaag geen vuist maken tegen de thuisploeg en zal zich gaan richten op de competitie. Deze wordt volgende week geopend met een thuiswedstrijd tegen het Brabantse Mierlo Hout.

Wat verder opviel:

Ook de volgende jeugdteams plaatsten zich voor de volgende ronde van de beker:

Wittenhorst JO19-2

Wittenhorst JO19-4