Wittenhorst JO15-1 medekoploper na zege op Unitas '59

1 december 2018

Wittenhorst JO19-1 heeft haar vierde zege op een rij geboekt in de Vierde Divisie. Op het eigen hoofdveld werd subtopper RKVVO uit Veldhoven met 3-0 verslagen. De ploeg van trainer Richard Kleuskens kwam na een kwartier op voorsprong door een treffer van Giel Beurskens op aangeven van spits Niek van der Sterren. De aanvaller was zelf verantwoordelijk voor de 2-0 (assist Sam Aerts), waarna hij de assist gaf op de 3-0 van invaller Jarno Philipsen. De Horstenaren hebben een voorsprong van drie punten op Dommelen en vier op Unitas '59, welke volgende week in Eindhoven de laatste tegenstander is voor de start van de winterstop.

In Venray zag Wittenhorst JO17-1 haar ongeslagen reeks beëindigd worden. De nummer drie van de Vierde Divisie was met 5-2 te sterk voor de ploeg van trainer Kevin van den Berg. De Horstenaren kwamen al snel op voorsprong door een treffer van Sem Derix, waarna een ongelukkig eigen doelpunt de 1-1 ruststand betekende. De tweede helft begon spectaculair met een snel doelpunt aan beide kanten, waarbij aanvoerder Nick Driessen beheerst raak kopte. Ongelukkig verdedigen en pech in de afronding zorgden uiteindelijk voor een 3-2 achterstand, waarna de oranjehemden meer risico namen voor de gelijkmaker. De thuisploeg maakte goed gebruik van de ontstane ruimte en liep uit naar een ruime overwinning, welke het spelbeeld niet geheel weergeeft.

Ook een ruime nederlaag voor Wittenhorst JO17-2, dat op bezoek bij ST Volharding/Sambeek JO17-1 met 5-1 verloor.  In de eerste helft liep het spel gelijk op en kreeg de ploeg van trainer Kevin Koolhof drie 100% kansen om de voorsprong op het bord te zetten. Tijdens een blessurebehandeling (De oranjehemden stonden met z'n tienen) scoorde de thuisploeg de 1-0. Na rust vergat de ploeg van aanvoerder Sven Kuijpers de gelijkmaker te maken, waarna de Brabanders uitliepen naar 4-0. Het tegendoelpunt van Jordi Tijssen bleek slechts een doekje voor het bloeden, daar de 5-1 uiteindelijk de eindstand bleek. Met één zege uit negen wedstrijden vindt de ploeg zich terug op plek negen van de Hoofdklasse.

De topper in de Derde Divisie tussen Wittenhorst JO15-1 en Unitas '59 JO15-1 bleek een ware kraker te  zijn. De wedstrijd zat boordevol spanning en met afgekeurde doelpunten en buitenspelvallen ging het momentum op en neer. De ploeg van trainer Ken Peeters wist uiteindelijk met 1-0 te winnen door een doelpunt van spits Omar Katolo. Beide ploegen gingen vol voor de winst en de Horstenaren wisten de zege uiteindelijk over de streep te trekken. De overwinning betekende alweer de vijfde in zes wedstrijden en de derde op een rij. Beide ploegen gaan nu gezamenlijk aan kop met 22 punten uit negen wedstrijden.

Een knappe prestatie van Wittenhorst JO14-1, dat kampioen UDI'19/CSU op het eigen kunstgrasveld met 4-1 het nakijken gaf. Al bij rust stond de ploeg van trainer WIllem-Jan van Rens met 3-0 voor tegen de Brabanders, waarbij de Horstenaren met aanvallend voetbal duidelijk de betere waren. De koploper kon slechts een enkele speldenprik uitdelen, waarbij goed verdedigend werk een aansluitingstreffer voorkwam. In de tweede helft speelde de nummer twee van de Hoofdklasse de wedstrijd zakelijk uit, waarmee de derde zege op een rij werd geboekt in deze competitie.

Wittenhorst JO13-1 is er niet in geslaagd om in Asten subtopper NWC JO13-1 op een nederlaag te trakteren. De thuisploeg bleek met 4-1 te sterk voor de ploeg van trainers Roy Broos en Geron Petit. In de eerste helft waren beide ploegen aan elkaar gewaagd en was het een individuele fout die de voorsprong opleverde voor de Brabanders. In de tweede helft liep de thuisploeg snel uit naar 4-0, waarna de dames en heren beter in de wedstrijd kwamen en via Koen Broos de 4-1 aantekenden. Een extra Horster treffer hing in de lucht, ware het niet dat dit de bezoekers niet werd gegund. De eerste competitiehelft wordt volgende week afgesloten met een thuiswedstrijd tegen nummer zes Sportclub Irene.

Op het eigen Sportpark Ter Horst leed Wittenhorst JO12-1 vandaag een 0-2 nederlaag tegen nummer twee Unitas '59. De ploeg van trainer Peter Rijs bood goed weerstand aan de titelkandidaat uit Eindhoven en wist o.a. twee keer alleen voor de keeper te komen, maar helaas werden deze kansen niet verzilverd tot Limburgse doelpunten. Uiteindelijk bleken de bezoekers beter in de afronding, wat voor hen de zevende zege van dit seizoen opleverde. De thuisploeg verloor voor de vierde keer op rij een wedstrijd met slechts twee doelpunten verschil, wat wil zeggen dat de munt toch een keer de goede kant op moet rollen.

Wat verder opviel:

• Team van de Week Wittenhorst JO17-5 wist op bezoek bij DES Swalmen met 1-2 te winnen, wat de eerste zege van dit seizoen betekende. Van harte gefeliciteerd!
  • Ook al worden er bij de jongste jeugd geen officiële standen bijgehouden, het is het vermelden waard dat Wittenhorst JO10-3 vandaag het kampioenschap mocht vieren.
  • De dames en heren van Wittenhorst JO13-2 boekten alweer de derde zege op een rij en staan nu vierde in de Derde Klasse.
  • De MO19-1 verloor vandaag met 0-4 van de MO19-1 van IVO/RKDSO/DEV/EWC/Resia. Knap, want in oktober werd er nog met 10-0 verloren. De vooruitgang is dus zeker zichtbaar.