Wittenhorst JO15-1 op matchpoint

18 mei 2019

Wittenhorst JO19-1 verloor vandaag op bezoek bij nummer negen Hoensbroek met 2-0. De ploeg van trainer Richard Kleuskens werd vorige week kampioen in de Vierde Divisie, waardoor deze nederlaag geen verdere consequenties heeft. Enige minpuntje is dat een derde opeenvolgende periodetitel onmogelijk is geworden. Scharn heeft deze inmiddels in haar bezit. De Maastrichtenaren komen volgende week naar sportpark Ter Horst voor de seizoensafsluiting.

Het blijft ongemeend spannend tot de laatste wedstrijd. Wittenhorst JO17-1 speelde op het eigen hoofdveld met 1-1 gelijk tegen nummer vier NWC en door de resultaten bij de concurrenten stegen de Horstenaren naar plek 7 op de ranglijst. Normaliter ben je dan veilig, maar niets is minder waar. Nummer tien Dommelen, de aankomende tegenstander, heeft net zoveel punten als de oranjehemden (25). U leest het goed: met vier ploegen op 25 punten, wordt het een ontzettend spannende slotronde in de Vierde Divisie. Voordeel voor de ploeg van Kevin van den Berg is dat ze een veel beter doelsaldo hebben dan de concurrentie, dus bij een gelijkspel is handhaving een feit. Het is echter ontzettend moeilijk om hierop te spelen, dus gaan ze volgende week vol voor de overwinning. Handhaving zou daarmee een feit zijn, waardoor de slotdag voor de jeugd feestelijk zal worden afgesloten.

Een gehavend Wittenhorst JO17-2 verloor vandaag op eigen veld van Avanti '31 : 1-4. De ploeg van Kevin Koolhof stond twee basisspelers af aan de JO17-1, mede hierdoor kon de nummer tien van de Hoofdklasse de Horstenaren flink pijn doen. Buiten het feit dat de oranjehemden niet op volle oorlogsterkte waren, speelden ze vandaag ook niet goed genoeg om aansprak te kunnen maken op een resultaat. Om het seizoen succesvol af te sluiten dient er volgende week gewonnen te worden op bezoek bij de nummer drie: Berghem Sport. Deze ploeg stond bovenaan op het moment dat ze in oktober afreisden naar sportpark Ter Horst. De thuisploeg won toen met 5-3, wat houvast biedt om zaterdag een resultaat te behalen in Brabant.

De mannen van Wittenhorst JO15-1 zijn heel dicht bij de titel in de Derde Divisie. Op bezoek bij het taaie SHH werd knap met 2-4 gewonnen. Spits Omar Katolo poetste hoogstpersoonlijk een achterstand weg door twee keer te scoren: 1-2. Na rust breidde de ploeg van Ken Peeters de score uit naar 1-3 door een treffer van Kayeal van Rengs. De thuisploeg maakte het nog even spannend, maar Sjeffrie Swinkels maakte aan alle onzekerheid een einde door de 2-4 in de touwen te jagen. Volgende week spelen de oranjehemden op het eigen hoofdveld tegen Weltania/Bekkerveld, nummer acht in de competitie. Bij een overwinning kunnen de Horstenaren de titel vieren en is promotie naar de Tweede Divisie een feit.

Wittenhorst JO14-1 verloor op eigen veld met 1-4 van UNA, dat bovenaan meedraait in de Hoofdklasse. De Horstenaren, die opnieuw enkele spelers afstonden aan de JO15-1, zakten hiermee naar de negende plaats en besluiten volgende week het seizoen met een uitwedstrijd bij Brabantia. De Eindhovaren staan keurig vierde, dus het wordt een 'leuke pot'. Bij winst kunnen de de oranjehemden nog een aantal plekken stijgen.

De dames en heren van Wittenhorst JO13-1 kunnen zich gaan opmaken voor de kraker tegen hekkensluiter Laar. Door een 1-3 thuisnederlaag tegen Geleen-Zuid, kunnen de Horstenaren alleen directe degradatie ontlopen door op bezoek te winnen bij de rode lantaarn. Indien concurrent Oirschot Vooruit verliest, kan de elfde plek verlaten worden en is directe degradatie hiermee in elk geval afgewend. Men is dus ook afhankelijk van andere resultaten, wat het er niet gemakkelijker op maakt. Dames en heren, kop op en ga voor die laatste strohalm!

Het kader en de jongens van Wittenhorst JO12-1 sloten vandaag het seizoen af met een 1-3 thuisnederlaag tegen concurrent HVCH. De oranjehemden hadden hiervoor twee keer op een rij gewonnen, waarmee de competitie waarschijnlijk als zevende wordt afgesloten. Een knappe prestatie, mede omdat de vorige competitie werd afgesloten zonder enkele overwinning.

Wat verder opviel:

• Matchpoint voor Wittenhorst JO17-3, dat vandaag met 9-1 won van FCV Venlo. Het staat in punten gelijk met SVOC, dus bij een overwinning op Venlosche Boys kan het zijn dat het kampioenschap op doelsaldo zal moeten worden gedeeld. Zet'm op!
  • Een spectaculaire overwinning van Wittenhorst JO17-4, dat met maar liefst 8-4 won van Venlosche Boys.
  • Wittenhorst JO13-3 won met 1-2 in Panningen en houdt de titelhoop levend.
  • Ons G-elftal won met 11-1 van UDI '19/CSU, een monsterscore dus!