Wittenhorst JO17-1 boekt belangrijke zege

16 maart 2019

Op het Horster kunstgrasveld heeft Wittenhorst JO17-1 drie belangrijke punten gepakt in de strijd om degradatie. Tegen concurrent SHH, dat voorafgaand aan de wedstrijd nog twee punten voorstond, werd met 1-0 gewonnen. In de eerste helft beloonde de thuisploeg zich te weinig. De ploeg van Kevin van den Berg, Rob Zanders, Eric Driessen en Danny van den Berghe kreeg voldoende kansen om de rust met een grote voorsprong te halen; de kansen werden helaas vakkundig om zeep geholpen. Wél gingen de Horstenaren met een voorsprong de rust in: middenvelder Tom Smits rondde een prima voorbereidende actie van Sem Derix af. Na rust zagen de vele toeschouwers hetzelfde spelbeeld: de oranjehemden zochten de goal op en de bezoekers uit Herten konden slechts een speldenprik uitdelen. Een ruime overwinning werd achterwege gelaten, maar de punten zijn wel binnen. De Horstenaren, waar assistent-trainer Rob Zanders nog steeds ongeslagen is, zijn inmiddels vier wedstrijden op een rij ongeslagen in de Vierde Divisie.

Wittenhorst JO17-2 boekte vandaag een ruime en verdiende 5-1 zege op naaste belager Stiphout Vooruit JO17-1. Door deze zege staan de Horstenaren inmiddels negen punten voor op de bezoekers, waardoor handhaving in de Hoofdeklasse nu wel zeker lijkt. De thuisploeg kwam vlug op 1-0 na een knappe treffer van Maik Heijer. Na een onnodige tegengoal werd de 1-1 ruststand bereikt. Na rust liep de ploeg van Kevin Koolhof, Thom Derks en Daan Verlijsdonk uiteindelijk uit naar een ruime overwinning, mede door een hattrick van invaller Omar Katolo.

Op bezoek bij RKsv Nuenen boekte Wittenhorst JO14-1 zijn eerste zege in de vernieuwde Hoofdklasse. In Brabant werd er ruim met 1-5 gewonnen. Man van de wedstrijd was spits Gijs Christiaens, die maar liefst drie doelpunten voor zijn rekening nam. De andere doelpunten kwamen op naam van Kayeal en Emmanuel. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen hekkensluiter Mierlo Hout op het programma.

De dames en heren van Wittenhorst JO13-1 mogen trots zijn. Op bezoek bij de ongeslagen koploper Scharn werd weliswaar verloren, maar slechts met 1-0. De oranjehemden lieten een puike wedstrijd zien en hebben de huid in Maastricht duur verkocht. De wedstrijd werd uiteindelijk verloren op details. Toch zullen de Horstenaren veel vertrouwen halen uit deze wedstrijd. Dit kunnen ze meenemen naar de laatste wedstrijden, waarin handhaving in de Derde Divisie moet worden verzekerd.

Op de vroege zaterdagochtend speelde Wittenhorst JO12-1 een uitwedstrijd tegen concurrent Margriet. Waarom beide ploegen kort bij elkaar staan op de ranglijst, werd vandaag wel duidelijk. In Oss speelden de concurrenten met 0-0 gelijk. Beide ploegen blijven met vier punten uit vier wedstrijden bivakkeren in de middenmoot. In april gaan de Horstenaren op bezoek bij DBS, de huidige nummer twee. De ploeg van Peter Rijs, Laurens van den Dungen, Rik Geurtjens en Nick Verbong heeft dus voldoende tijd om zich voor te bereiden op deze topper.

De uitwedstrijden van Wittenhorst JO19-1 en JO15-1 werden afgelast. Goed nieuws voor de JO19-1: concurrent Dommelen speelde verrassend gelijk, waardoor het verschil (met een wedstrijd minder gespeeld) inmiddels vier punten is. Ook goed nieuws voor de JO15-1, waar koploper Unitas punten verspeelde op bezoek bij Brabantia. Wanneer de inhaalwedstrijd wordt gewonnen, wordt het verschil verkleind naar 1 punt.