Wittenhorst JO17-1 overklast Venray op hoofdveld

6 april 2019

Wittenhorst JO19-1 heeft zijn tweede nederlaag van het seizoen geleden. Op bezoek bij subtopper RKVVO werd met 3-2 verloren. Na een vroege 1-0 achterstand (binnen vijf minuten), kwam de thuisploeg in de eerste helft zelfs op een 2-0 voorsprong nadat een teruggelegde kopbal feilloos werd afgewerkt. De aansluitingstreffer werd eerst nog wegens buitenspel afgekeurd, maar Giel Beurskens wist met een chip de aansluitingstreffer voor zijn rekening te nemen. Na rust bracht de thuisploeg de marge weer op twee. Tien minuten voor tijd wist Gidi Kleuskens de wedstrijd weer spannend te maken, maar een gelijkmaker zat er helaas niet meer in. Er werd weliswaar verloren, maar de voorsprong op nummer twee Dommelen is nog altijd vier punten. Er is dus nog geen man overboord. De thuiswedstrijd tegen Unitas '59 is een kans om de winningmood weer op te pakken.

Het spreekwoord  'Drie keer is scheepsrecht' is vandaag werkelijkheid geworden voor de mannen van Wittenhorst JO17-1. Op het eigen Horster hoofdveld werd verdiend met 4-1 gewonnen van nummer drie sv Venray. In het eerste kwartier waren de bezoekers, onder leiding van Abe Stiphout, de betere van de twee. Na deze openingsfase waren de Horstenaren beter en scoorde Aliyo Katolo de 1-0. De buitenspeler slalomde langs enkele roodhemden en ramde de bal in de bovenhoek. Van de schrik bekomen scoorden de bezoekers al snel de gelijkmaker. De ploeg van trainer Kevin van den Berg ging alsnog met een voorsprong rusten nadat spits Lucas van Helvoort zijn afstandsschot in de kruising zag verdwijnen. Na rust besliste de thuisploeg de wedstrijd snel: binnen twee minuten scoorden Aliyo en Lucas hun tweede van de wedstrijd en beslisten hiermee deze topper. De gastheren speelden de wedstrijd beheerst uit en zijn weer een stapje dichter bij handhaving in de Vierde Divisie.

Bij de voorbeschouwing luidde de titel 'Wittenhorst JO17-2: Vier op een rij?'. Dit is werkelijkheid geworden voor de mannen van Wittenhorst JO17-2. Op het Horster kunstgrasveld werd met 1-0 gewonnen van subtopper Volharding/Sambeek JO17-1. De winnende treffer werd gemaakt door middenvelder Finn Grubben. Keeper Juup Christiaens hield zijn ploeg met enkele knappe reddingen op de been en zo konden de oranjehemden de vierde, verdiende zege op een rij boeken. De uitwedstrijd werd nog ruim verloren, dus de vooruitgang die de ploeg heeft geboekt is dan ook zeker zichtbaar. Volgende week wacht een derby in Sevenum tegen Sparta '18 JO17-1. Vijf op een rij?! Overigens moeten we toevoegen dat assistent-scheidsrechter Verlijsdonk het bijna zat was en zijn vlag in de ring gooide. Uiteindelijk werd hij toch bereid gevonden om de wedstrijd te hervatten. Dit overigens met een knipoog.

Wittenhorst JO15-1 is de nieuwe koploper in de Derde Divisie! Op bezoek bij (voormalig) koploper Unitas '59 werd de topper met 0-2 gewonnen. De eerste helft was redelijk in balans waar Unitas gevaarlijk werd met een vrije trap die doorschoot het 16-meter gebied in, de speler van Unitas schrok van de ruimte die hij had en vergat de bal aan te nemen waardoor een echte doelkans uitbleef. Wittenhorst liet van zich gelden met een schotje van Pim, een grote kop kans van Omar op aangeven van Tom, en een vrije trap op de lat van Sjeffrie.
In de 2e helft werd duidelijk dat de Horstenaren voor de overwinning waren gekomen, ze schoten uit de startblokken door binnen 5 minuten drie serieuze kansen op de openingstreffer te creëren. We kwamen beter in de wedstrijd maar vergaten het overwichtig uit te drukken in de score.
Met een gevaarlijke 0-0 tussenstand moesten we geconcentreerd en goed blijven verdedigen. Loek, die de geschorste Jens uitstekend verving onder de lat, kwam goed uit zijn doel om een gevaarlijke counter onschadelijk te maken. De opluchting bij het team was zichtbaar toen Sjeffrie uit een bekeken vrije trap de verdiende voorsprong op het scorebord schoot. Op aangeven van Omar werd Pim in stelling gebracht om de wedstrijd te beslissen door diagonaal en zuiver de bal in de verre hoek te schieten. Door de overwinning van Wittenhorst gaat het Unitas voorbij op de ranglijst en is het met nog vijf wedstrijden te spelen koploper in de 3e divisie. Het was een geweldige teamprestatie waarbij eigenlijk alle namen vernoemd zouden kunnen worden! Gefeliciteerd!

De dames en heren van Wittenhorst JO13-1 verloren op eigen veld spectaculair met 3-4 van NWC. Een combinatie van een overompellingstacktiek van NWC en een slappe openingsfase van de thuisploeg zorgden ervoor dat het binnen twintig minuten maar liefst 0-4 stond voor de Brabanders. Hierbij moet gezegd worden dat de gasten erg effectief met de kansen omgingen. Desondanks kregen de Horstenaren in de omschakeling genoeg ruimte om in de buurt te blijven. Net voor rust kon de ploeg van Willem-Jan van Rens de 1-4 maken.
Na rust zijn de gasten niet echt gevaarlijk geweest, terwijl de oranjehemden in de omschakeling regelmatig mogelijkheden konden creëren. Zo kwamen 'we' nog terug tot 3-4, maar de tijd voor de gelijkmaker was er niet meer. De laatste veertig minuten moeten de standaard zijn voor de rest van het seizoen! Dan gaat het echt goed komen.

Op bezoek bij DBS JO12-1 verloor Wittenhorst JO12-1 nipt met 3-2. De ploeg van Peter Rijs kwam na een achterstand snel terug op gelijke hoogte. Na een nieuwe achterstand knokten de Horstenaren zich terug naar 2-2, maar vlak voor tijd scoorde de thuisploeg de beslissende 3-2. Een gelijkspel was verdiend geweest, maar de Horstenaren zaten net aan de verkeerde kant van de medaille. Met iets meer 'killerinstinct' worden er snel meer punten gepakt.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst JO17-3 won op het nippertje door een doelpunt van JO17-4 speler Tygo Peeters.
  • Wittenhorst JO15-2 speelde spectaculair 3-3 gelijk tegen Hegelsom.
  • Wittenhorst JO9-2 speelde met 4-4 gelijk in America.