Wittenhorst JO19-1 en JO14-1 behouden koppositie

13 oktober 2018

In Maastricht heeft Wittenhorst JO19-1 een knappe 1-2 zege geboekt op bezoek bij concurrent Scharn JO19-1. De ploeg van Richard Kleuskens, William Lensen, Kevin de Mulder en John van Mil keek bij rust tegen een 1-0 achterstand aan. De Horstenaren herstelden zich vervolgens knap door in de tweede helft heer en meester te zijn. Sangay Tamang en Stijn Jenneskens bezorgden de koploper van de Vierde Divisie de vierde zege op rij. Aankomend weekend een weekje rust, daarna de thuiswedstrijd tegen het laaggeklasseerde MMC Weert.

Ondanks een veldoverwicht heeft Wittenhorst JO17-1 zijn derde nederlaag geleden in de Vierde Divisie. Bezoekende club Dommelen was op het Horster hoofdveld met 1-2 te sterk. In de eerste helft creëerde de ploeg van Kevin van den Berg, Eric Driessen, Rob Zanders en Danny van den Berghe de beste kansen, ware het niet dat de Brabantse bezoekers met een 0-1 voorsprong de kleedkamers opzochten. Na rust viel al snel de 0-2. Nadat enkele spelers van de JO17-2 hun intrede deden, begon de Wittenhorst-trein ineens te lopen. De aansluitingstreffer van Bono Wijnhoven, op aangeven van Maik Heijer, zorgde voor een spannend slotoffensief. Ondanks een veldoverwicht en grote kansen kon de ploeg van aanvoerder Nick Driessen een verdiend punt niet in Horst houden.

Op het Horster kunstgras boekte Wittenhorst JO17-2 een knappe 5-3 zege op koploper Berghem Sport. De ploeg van Kevin Koolhof, Thom Derks en Daan Verlijsdonk kreeg het even benauwd nadat een 3-0 voorsprong uit handen werd gegeven, maar uiteindelijk werd het verschil toch duidelijk gemaakt. De Horstenaren stijgen op de ranglijst en gaan een interessante periode tegemoet.

Het gebeurde de laatste jaren al vaker: jeugdteams van Wittenhorst die het traditioneel lastig hebben tegen Bekkerveld. Helaas was dit vandaag ook van toepassing op Wittenhorst JO15-1. De ploeg van gelegenheidshoofdtrainer Sander Rambags verloor op bezoek in Heerlen met 3-2. Na een 2-0 achterstand knokten de Horstenaren zich knap terug. Toen aanvaller Pim van Schendelen in de slotminuut de 3-3 maakte, floot de scheidsrechter af op het moment dat de bal werd gekopt. Deze zure beslissing voorkwam de verdiende 3-3. Door deze jammerlijke nederlaag bevindt de ploeg van trainer Ken Peeters zich in de middenmoot van de Derde Divisie.

We kunnen (en dat moet ook volgens het kader) heel kort zijn over de wedstrijd van Wittenhorst JO14-1. De ploeg van Willem-Jan van Rens, Dirk Scheres en Paul Ernst won op bezoek bij Gemert met 0-1. Het betrof een matige wedstrijd waarin het doelpunt van Kayeal van Rengs het enige hoogtepunt was. Door deze nipte zege wordt er gelijke tred gehouden met medekoplopers UNA en UDI.

Opnieuw was Wittenhorst JO13-1 dicht bij haar eerste punten in de Derde Divisie, opnieuw lukte dit niet. Thuis tegen Laar JO13-1 werd met 1-2 verloren. De ploeg van trainer Roy Broos keek lang tegen een 0-2 achterstand aan en wist zich terug te knokken naar 1-2. Helaas zat er opnieuw geen punt in voor de dames en heren. Maar één ding is zeker: die punten komen vast wel!

Wat verder opviel:

• Wittenhorst JO19-2 is koploper in de Tweede Klasse na een 3-2 zege op Sporting/SVEB.
  • Wittenhorst JO17-5 verloor ruim, maar wist op bezoek in Blerick wel drie keer te scoren.
  • Wittenhorst JO13-3 boekte haar eerste overwinning door Panningen/Egchel met 2-0 te verslaan.