Wittenhorst JO19-1 herovert koppositie in de Vierde Divisie

11 november 2018

Na een zinderende wedstrijd, waarin het scoreverloop het duel des te spannender maakte, heeft Wittenhorst JO19-1 voor een daverende verrassing gezorgd door koploper Best Vooruit met 2-3 te verslaan. De thuisploeg uit Best pakte de voorsprong en wist deze tot het rustsignaal vast te houden. Na rust maakte spits Niek van der Sterren de gelijkmaker, waarna de Brabanders weer op voorsprong kwamen. Met nog dik vijf minuten op de klok scoorde Van der Sterren zijn tweede, waarna Sam Aerts letterlijk in de laatste seconde de strijd in Horster voordeel besliste. Volgende week kan in het thuisduel met hekkensluiter RKsv Heeze de periodetitel in de wacht worden gesleept. Afhankelijk van doelsaldo zal Dommelen, Best Vooruit óf de ploeg van trainer Richard Kleuskens met deze titel aan de haal gaan. De Horstenaren staan er op dit moment in ieder geval het beste voor.

De grootste overwinning van dit weekend komt op naam van Wittenhorst JO17-1. Na vier opeenvolgende nederlagen schoot de ploeg van trainer Kevin van den Berg tegen Mierlo Hout uit zijn slof: 8-0. De belangen waren voorafgaand aan de wedstrijd groot. Bij een nederlaag tegen de hekkensluiter zouden de Horstenaren de rode lantaarn voorlopig gaan delen met de Brabanders. Gelukkig startten de oranjehemden goed en binnen tien minuten scoorde Lucas van Helvoort met een intikker na een goede voorzet vanaf rechts van Sem Derix. Mierlo Hout creëerde één grote kans, waarbij de ploeg van aanvoerder Nick Driessen van geluk mocht spreken dat deze niet werd verzilverd tot doelpunt. Na rust ging het snel. Binnen vijf minuten scoorden Derix, Van Helvoort en Aliyo Katolo. De thuisploeg liep uiteindelijk uit naar 8-0 door treffers van Jesper Tros, Sem Derix (2) en Tom Smits. Na deze klinkende zege bezetten de Horstenaren voorlopig de tiende plek in de Vierde Divisie.

Een lastige middag voor Wittenhorst JO17-2. Op het eigen Horster kunstgras werd een duidelijk 1-6 nederlaag geleden tegen concurrent Rhode/Van Stiphout Bouw JO17-1. De Horstenaren keken bij rust al tegen een 0-3 achterstand aan. In de tweede helft kwam de ploeg van trainer Kevin Koolhof even terug in de wedstrijd, maar de bezoekers maakten al snel aan alle illusies een einde. Volgende week gaat de ploeg van aanvoerder Sven Kuijpers op bezoek bij Stiphout Vooruit, welke één plek lager staat dan de oranjehemden. Een ultieme kans op revanche dus.

Wittenhorst JO15-1 heeft de ultieme mogelijkheid laten liggen om de nieuwe nummer twee te worden van de Derde Divisie. Op bezoek bij concurrent Scharn werd met 2-2 gelijkgespeeld. De ploeg van trainer Ken Peeters maakte via treffers van Omar Katolo en Sjeffrie Swinkels aanspraak op de overwinning, maar helaas werd een penalty vlak voor tijd niet omgezet in de 2-3 overwinning. Door dit gelijkspel staan de Horstenaren wel nog altijd keurig derde.

De mannen van Wittenhorst JO14-1 hebben de kans laten liggen om de titelstrijd in de Hoofdklasse nog spannend te maken. Op bezoek bij concurrent UNA werd met 1-0 verloren. Grootste teleurstelling van de wedstrijd was dat de talentvolle ploeg niet liet zien tot waar het daadwerkelijk toe in staat is. De nederlaag had dan ook zeker voorkomen kunnen worden. De ploeg van trainer Willem-Jan van Rens bezet nog altijd de derde plek in de competitie, maar voelt de hete adem van SV TOP in haar nek.

De dames en heren van Wittenhorst JO13-1 hebben voor een daverende verrassing gezorgd door subtopper Weltania/Bekkerveld in Heerlen met 2-3 te verslaan. De ploeg van trainer Roy Broos speelde fris en aanvallend voetbal en verdiende de drie punten dan ook helemaal. Doelpunten van Koen Broos (2) en Siemen Weijers zorgden uiteindelijk voor de drie punten, waar het puike verdedigende werk ook zeker benoemd moet worden. Het verlaten van de laatste plek in de Derde Divisie is hiermee weer een stapje dichterbij. Gefeliciteerd met jullie eerste overwinning!

Wittenhorst JO12-1 is er helaas niet in geslaagd om de wedstrijd tegen concurrent DBS winnend af te sluiten. Op het eigen Horster kunstgras verloor de ploeg van trainer Peter Rijs met 1-3. De eerste helft ging gelijk op. Beide ploegen creëerden kansen, waar de bezoekers op voorsprong kwamen door een doelpunt uit een hoekschop. In de tweede helft scoorden de bezoekers de fortuinlijke 0-2, door een prachtige treffer onderkant lat. Een kwartier voor tijd scoorde Abdullah met een afstandsschot de fraaie aanslutingstreffer, maar helaas bleek een corner te machtig voor de Horster verdediging: 1-3. Komende zaterdag krijgt de jonge ploeg kans op eerherstel wanneer men op bezoek gaat bij UNA in Zeelst.

Wat verder opviel:

Wittenhorst JO11-1 won de derbij tegen Hegelsom ruim met 7-2.

Wittenhorst G1 scoorde vlak voor tijd de verdiende gelijkmaker tegen Heer G2: 1-1.

Wittenhorst JO15-3 en JO15-4 hielden elkaar in evenwicht: 3-3.

Wittenhorst JO19-3 hield knap stand tegen Helden: 2-2.