Wittenhorst JO19-1 kampioen!

11 mei 2019

Met groot vertoon van macht heeft Wittenhorst JO19-1 vandaag het kampioenschap gepakt in de Vierde Divisie. De ploeg van Richard Kleuskens, William Lensen, John van Mil en Kevin de Mulder won met 5-0 van concurrent Dommelen en zag haar voorsprong op de Brabanders groeien naar negen punten. Al bij rust stonden de Horstenaren met 3-0 voor na treffers van Niek van der Sterren (2) en Giel Beurskens. Na rust speelden de oranjehemden de wedstrijd koelbloedig uit en deden ook Sangay Tamang en Ruben van Helvoort (penalty) de bezoekers pijn. Na het laatste fluitsignaal zagen de honderden toeschouwers een groot feest losbarsten op het Horster hoofveld. Promotie naar de Derde Divisie betekent een historische prestatie voor het vaandelteam van de jeugdopleiding. Van harte gefeliciteerd met dit geweldige resultaat.

Lang leek het erop dat Wittenhorst JO17-1 een meer dan verdient punt mee zou nemen terug naar Horst, maar nummer twee Brabantia besliste in de laatste minuten de wedstrijd in haar voordeel: 3-1. De rust werd bereikt met de brilstand. De ploeg van Kevin van den Berg kreeg de beste kansen en zag een goal afgekeurd worden. Dertig seconden in de tweede helft scoorde Job Verhofstadt de 0-1. Zeven minuten later kwam de thuisploeg echter op gelijke hoogte. In de laatste tien minuten zat het tegen: waar een bal van Aliyo Katolo op de paal uiteenspatte, zagen de Brabanders een inzet binnenkant paal binnengaan. De oranjehemden zakken naar de negende plaats en zullen volgende week van NWC moeten winnen om boven de streep te blijven. Dat gaat ze lukken!

Wittenhorst JO17-2 verloor op bezoek bij sv Deurne JO17-1 met 3-1. De ploeg van Kevin Koolhof speelde zich een aantal weken geleden al veilig en kon alleen nog aanspraak maken op een plek in de top-zeven. Door deze nederlaag zullen de Horstenaren naar alle waarschijnlijk als negende eindigen in de Hoofdklasse.

De mannen van Wittenhorst JO15-1 zijn weer een stapje dichter bij de titel in de Derde Divisie. In een thuiswedstrijd tegen Mierlo Hout werd met 2-0 gewonnen. Nick Verdellen kreeg het op zijn heupen en joeg de bal de kruising in, waar aanvaller Pim van Schendelen voor het andere doelpunt zorgde. Met nog twee wedstrijden voor de boeg blijft de voorsprong op Unitas '59 één punt. Volgende week wacht de uitwedstrijd naar SHH in Herten.

Wittenhorst JO14-1 verloor op bezoek bij Sparta '25 JO14-1 met 2-0. De ploeg van interim-hoofdtrainer Dirk Scheres was ook vandaag niet op volle oorlogsterkte, maar was zeker niet kansloos. Verschillende patronen die in de eerste seizoenshelft zichtbaar waren, ontbreken echter, waardoor net als vorige week tegen Gemert de wedstrijd niet onder controle kon worden gehouden. Volgende week komt UNA uit Zeelst op bezoek. De geelhemden staan slechts één plaats hoger dan de Horstenaren.

De dames en heren van Wittenhorst JO13-1 hebben hun overwinning tegen Brandevoort geen vervolg kunnen geven tegen sv Valkenswaard. Op bezoek bij de Brabanders werd er met 3-1 verloren. Door de overwinning van Brandevoort op RKsv Nuenen, zakken de Horstenaren weer naar een degradatieplaats. In de resterende wedstrijden tegen Geleen Zuid en sv Laar zal dit nog omgedraaid moeten worden. Dit gaat jullie lukken!

Een ongekende weelde voor Wittenhorst JO12-1. De 3-1 overwinning op Estria betekende alweer de tweede overwinning op een rij voor de ploeg van trainer Peter Rijs. De jonge talenten stijgen door deze zege naar de zevende plaats en sluiten volgende week het seizoen af met een thuiswedstrijd tegen HVCH, dat evenveel punten heeft als de oranjehemden.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst JO17-3 blijft favoriet in de strijd om het kampioenschap in de Derde Klasse. Op bezoek bij Merselo JO17-1 werd met 6-0 gewonnen. Abdulah Lahmouny, die deze maand Ramadan heeft, scoorde vier maal en gaf twee assist. Gefeliciteerd!
  • Wittenhorst JO19-4 boekte een spectaculaire 7-2 overwinning op bezoek bij Panningen/Egchel.
  • Wittenhorst JO15-2 blijft in de titelrace na een ruime 5-0 overwinning in Sevenum.