Wittenhorst JO19-1 pakt koppositie in Vierde Divisie

6 oktober 2018

Op een zonovergoten hoofdveld heeft Wittenhorst JO19-1 zich voorlopig weten te verzekeren van de koppositie in de Vierde Divisie. Bezoekende ploeg FC Hoensbroek werd met 2-1 verslagen. De ploeg van Richard Kleuskens, William Lensen, Kevin de Mulder en John van Mil kwam op voorsprong door een treffer van Niek van der Sterren. Vervolgens vergat de thuisploeg deze voorsprong voor rust uit te breiden. Gezien de kansen was een 3-0 ruststand niet onverdiend geweest. De bezoekers kwamen vervolgens op gelijke hoogte door een rake vrije trap. De oranjemannen trokken alsnog de wedstrijd naar zich toe door een treffer van Jarno Philipsen. Door deze zege staat de JO19-1 voorlopig op doelsaldo bovenaan in de Vierde Divisie.

Een totale offday vandaag voor Wittenhorst JO17-1 tegen NWC JO17-1. Op de eerste tien minuten na had de ploeg van Kevin van den Berg, Danny van den Berghe, Rob Zanders en Eric Driessen niets in te brengen tegen de fel spelende thuisploeg. De ruime 6-0 nederlaag was zelfs nog geflatteerd te noemen, daar de Astenaren kansen hadden om het verschil in dubbele cijfers uit te drukken. De zonder initiatief en instelling spelende Horstenaren werden nog enigszins op de been gehouden door de goed keepende Tom Alaerds. Volgende week krijgen de Horstenaren kans op eerherstel, wanneer het Brabantse Dommelen op bezoek komt in Horst.

Een spectaculaire 4-4 was vandaag het resultaat van de wedstrijd Avanti JO17-1 tegen Wittenhorst JO17-2. De ploeg van Kevin Koolhof, Thom Derks en Daan Verlijsdonk was de betere van het veld en verdiende om de drie punten mee terug te nemen naar Horst. Verdedigend valt er nog het een en ander te verbeteren, maar dat de ploeg van aanvoerder Sven Kuijpers moeilijk te verslaan is, moge duidelijk zijn.

Een nipte, maar verdiende zege vandaag voor Wittenhorst JO15-1. Tegen concurrent SHH uit Herten werd er met 1-0 gewonnen. De ploeg van Ken Peeters, Sander Rambags en Lei Schampers hield haar doel schoon en had dus aan één doelpunt genoeg om de tweede opeenvolgende zege te boeken. Met zes punten uit drie wedstrijden en de zichtbaar stijgende lijn qua veldspel, belooft het een interessant verloop van de Derde Divisie te worden.

Wittenhorst JO14-1 won na een 3-1 ruststand uiteindelijk ruim met 5-1 van Brabantia. De ploeg van Willem-Jan van Rens, Dirk Scheres en Paul Ernst was duidelijk heer en meester op het Horster kunstgras en wist dit verschil met vijf doelpunten dan ook duidelijk uit te drukken. Na drie wedstrijden zijn de Horstenaren samen met UNA en UDI koploper van de sterk bezette Hoofdklasse. Volgende week gaan de Horstenaren op bezoek bij het nog puntloze Gemert.

Het leek er lange tijd in te zitten, maar helaas wist Wittenhorst JO13-1 haar eerste zege niet over de streep te trekken. Op bezoek bij FC Geleen Zuid stond de ploeg van trainer Roy Broos met 0-2 voor. Uiteindelijk wist de thuisploeg de wedstrijd alsnog naar zich toe te trekken en werd het 5-2 voor de Zuid-Limburgers. We mogen spreken van een verlies met aanknopingspunten. Deze moeten volgende week worden meegenomen naar de thuiswedstrijd tegen SV Laar.

Een mooie prestatie vandaag voor Wittenhorst JO12-1. Op eigen veld wist de ploeg van Peter Rijs, Laurens van den Dungen en Rik Geurtjens concurrent RKsv Nuenen op een 0-0 gelijkspel te houden. De bezoekende ploeg had een licht veldoverwicht, maar de Horstenaren kregen ook zeker kansen voor een eerste overwinning. Met het gelijkspel is het hek van de dam en wordt volgende week tegen nummer drie Stiphout Vooruit weer een nieuw meetmoment.

Wat verder opviel:

-          Wittenhorst JO11-1 boekte een monsterscore door met 13-0 te winnen van United/BVV.

-          Wittenhorst JO17-4 weerde zich kranig op bezoek bij Melderslo JO17-1, maar verloor uiteindelijk met 6-2.

-          De JO19-2 wist daarentegen wel in Melderslo te winnen: de plaatselijke JO19-1 werd met 2-1 verslagen.