Wittenhorst JO19-1 pakt periodetitel in de Vierde Divisie

18 november 2018

Wittenhorst JO19-1 heeft een prima seizoensstart afgesloten met de periodetitel. Op het eigen hoofdveld werd een 4-0 overwinning geboekt op hekkensluiter RKsv Heeze. De bezoekers uit Noord-Brabant kwamen duidelijk niet om te voetballen: assistent-scheidsrechter Kevin de Mulder hoefde namelijk weinig meters te maken. Na een 1-0 ruststand wist de ploeg van trainer Richard Kleuskens de wedstrijd uiteindelijk ruim te winnen. Concurrent Dommelen wist maar met 2-1 te winnen, waar Best Vooruit zijn wedstrijd op bezoek bij Venlosche Boys zag worden gestaakt bij een 2-1 voorsprong. De Brabanders zullen met 15-1 moeten winnen om de Horstenaren op doelsaldo alsnog te passeren. Dit lijkt echter onwaarschijnlijk. Een plaats in de nacompetitie voor promotie naar de Derde Divisie is hiermee verzekerd.

Een knotsgekke wedstrijd tussen SHH JO17-1 en Wittenhorst JO17-1. 1-0, 2-1, 2-3, 4-3, 4-5 en uiteindelijk werd het 5-5. De ploeg van trainer Kevin van den Berg wisselde, net als de thuisploeg, goede aanvallen af met defensief mindere momenten. Zo wist aanvoerder Nick Driessen twee penalty's te benutten na knullig verdedigen van de gastheren. Dat beide ploegen uiteindelijk wel negen keer hadden kunnen scoren, zegt dan ook wel genoeg. Door dit gelijkspel stijgen de Horstenaren naar de negende plek in de Vierde Divisie en zijn ze voorlopig uit de degradatiezone.

Op bezoek bij concurrent Stiphout Vooruit is Wittenhorst JO17-2 er niet in geslaagd om de thuisploeg op grotere achterstand te zetten. In Helmond werd met 3-3 gelijkgespeeld. Middenvelder Jordi Tijssen nam de Horster productie volledig voor zijn rekening middels een vrije trap en twee afstandsschoten. Net als de JO17-1 vindt de Hoofdklasser zich terug op plek negen.

Middels een 4-1 overwinning op SV Budel nestelt Wittenhorst JO15-1 zich in de top-drie van de Derde Divisie. De ploeg van trainer Ken Peeters speelde een prima wedstrijd en verdiende de drie punten dan ook zeker. De Horstenaren zijn inmiddels ongeslagen sinds 13 oktober. Pim van Schendelen (2), Willem Versteegen en Sjeffrie Swinkels namen de treffers voor hun rekening.

In een spectaculaire wedstrijd heeft WIttenhorst JO14-1 concurrent JVC Cuijck met 5-3 verslagen. De ploeg van trainer Willem-Jan van Rens wist hiermee voor het eerst sinds 13 oktober weer een competitiewedstrijd te winnen. Door deze overwinning is een eindklassering in de top-drie van de Hoofdklasse weer een stapje dichterbij. In de komende weken wacht o.a. nog de kraker met de ongeslagen koploper UDI '19.

De dames en heren van Wittenhorst JO13-1 konden een helft goed weerstand bieden aan koploper Scharn. In de eerste helft ging het spel gelijk op en beide ploegen wisten te scoren. In de tweede helft maakte een speler aan Maastrichtse kant duidelijk het verschil waardoor de wedstrijd uiteindelijk met 1-5 werd verloren. Het positieve onthouden en deze energie meenemen naar de volgende wedstrijd!

Wittenhorst JO12-1 verloor op bezoek bij subtopper UNA met 4-2. De ploeg van trainer Peter Rijs bood flink weerstand aan de geel-zwarten en kunnen dan ook terugkijken op een goede wedstrijd. De laatste weken is het spel zichtbaar aan het groeien en kan de bovenste ploegen flink weerstand worden geboden. Deze positieve punten moeten meegenomen worden naar de komende weken.