Wittenhorst verrast hoofdklasser Juliana met 4-1

22 augustus 2012

Wittenhorst verrast Juliana’31

Hoofdklasser Juliana’31 uit Malden (afgelopen zondag met 4-0 de sterkste tegen SDOUC) kon tegen Wittenhorst een plaats in de KO-bekerronde afdwingen. Echter een enthousiast en goed spelend Wittenhorst zorgde ervoor dat de thuisclub een prachtige 4-1 overwinning uit het vuur kon slepen.

In het veld waren de bezoekers wel beter, maar op effectiviteit was de thuisclub zeker de betere.

Nadat Juliana’31 middels een penalty op voorsprong kwam lieten de oranjemannen zich niet zomaar wegspelen. Het vocht zich sterk terug. Op slag van rust kwam dan de verdiende gelijkmaker middels een prachtig doelpunt van Thom Derks na goed voorbereidingswerk van Gijs Hagens.

Direct na de pauze versnelde Thom Derks vanaf de zijlijn en schoot de bal laag voor het doel. Een Juliana’31-speler beoordeelde de bal verkeerd en het stond ineens 2-1. Juliana’31 probeerde hierna de zaken recht te trekken, maar met veel inzet en goed voetbal kon Wittenhorst erger voorkomen. Het was zelfs Wittenhorst dat de marge kon vergroten. Een goede steekbal op Rob Zanders zorgde ervoor dat de derde treffer in het net belandde. Een kwartier voor tijd maakte Gijs Hagens aan alle onzekerheid een einde. Uit een schitterende aanval kon eerst Roy Tulmans hard inschieten. De doelman bracht nog redding, maar Gijs Hagens kon tenslotte binnenschieten, 4-1.

Een mooi resultaat dat voor zondag in Ulft kansen moet bieden om de volgende ronde te halen.

Wittenhorst:

de Witt, Seuren, Bart Spreeuwenberg, Will Spreeuwenberg, van Summeren, Hendriks, Derks (67. Tulmans), van Asten (60. Verheijen), Hagens, van Wijk, Zanders (75. Blenckers).