Wittenhorst VR1 boekt vierde zege op rij

14 oktober 2018

Door een 3-4 overwinning vandaag blijft Wittenhorst koploper in de 3e klasse F. Wittenhorst leek af te stevenen op een riante overwinning, maar maakte het nog onnodig spannend in het laatste half uur.

Wittenhorst begint met een gehavende selectie aan de wedstrijd. Gelukkig kan het vaandelteam terugvallen op het Meiden onder 19 elftal. Maar liefst 4 meiden helpen vandaag mee, waarvan Yvette Billekens met haar debuut in de basis mocht starten.

In het eerste kwartier worden er kleine kansjes gecreƫerd door Wittenhorst. Na 20 minuten spelen worden de dames uit Horst effectief en zetten binnen 5 minuten de wedstrijd naar de hand:
Maud Vermazeren geeft een geweldige pass op Carin Vissers, die de bal over de keeper lobt: 0-1. Nog geen 2 minuten later is het Michelle de Wit die de bal binnen tikt op aangeven van Vissers. Fleur van Veggel tekent voor de 0-3. Wittenhorst zit op rozen na 25 minuten voetballen.
Wittenhorst verzuimd verder uit te lopen en gaat de rust in met een 0-3 voorsprong.

Na rust krijgen de oranje zwarten het duidelijk moeilijker. Ondanks het moeizame spel, weten ze toch te scoren: Vermazeren scoort op aangeven van de Wit.
Wittenhorst wordt vervolgens onzorgvuldig en geeft 2 doelpunten weg in 2 minuten tijd: 2-4. Er komt meer druk op de wedstrijd te staan en het mooie voetbal heeft plaats gemaakt voor hard werken. Er worden nog een paar grote kansen gecreƫerd, maar er wordt verzuimd de wedstrijd op slot te gooien.
Vlak voor het eind wordt het nog onnodig spannend als Meijel de aansluitingstreffer maakt: 3-4.

Wittenhorst neemt de 3 punten mee naar Horst, na een zwaarbevochten, maar leerzame middag.
Volgende week mogen we het opnemen tegen ZSV in de KNVB beker. De wedstrijd begint om 10.30u en wordt gespeeld in Zeilberg.