Wittenhorst VR1 loopt uit in Derde Klasse

17 maart 2019

Wittenhorst VR1 doet goede zaken in de 3e klasse F. Vandaag werd een overtuigende overwinning geboekt op de nummer 2 Keer en verloor de nummer 3, Fortuna ’54, thuis van RKMSV.

De dames van Wittenhorst waren gebrand op een revanche tegen Keer. In Cadier en Keer verloor Wittenhorst haar enige wedstrijd en werd Nina Janssen uit de wedstrijd getrapt.
Door deze spanning was de beginfase voor de bezoekers en worden in het zadel geholpen door een foutje achterin bij Wittenhorst. Er volgt een mooie voorzet en de bal wordt door de spits knullig binnen gewerkt: 0-1.

Na dit doelpunt gaat de knop meteen om bij de oranje zwarten: Nog geen 2 minuten later scoort Ymke Wagemans op aangeven van Sanne Janssen. Dit doelpunt geeft vertrouwen aan het team en niet kort daarop komen de Wittenhorst dames ook op voorsprong. Nu is het Janssen die scoort op aangeven van Carin Vissers. Beide doelpunten komen voort uit prachtige combinaties en waar we onszelf nog weleens vergeten te belonen, doen we dat vandaag wel.

Nog geen 10 minuten later maakt Wagemans haar tweede van de dag. Wederom een mooie aanval over de rechterflank die wordt beloond met een doelpunt. Bij Wittenhorst loopt het dan lekker en moet dat bekopen met overtredingen door de bezoekers uit Cadier en Keer. Tijdens de eerste helft deelt de scheidsrechter dan ook 2 gele kaarten uit, waar wellicht bij een overtreding een rode kaart terecht was geweest.

Op slag van rust loopt Wittenhorst verder uit. Wagemans maakt haar hattrick compleet en schiet de 4-1 tegen de touwen.

Na rust komt Keer goed uit de startblokken. Ze creëren direct een kans en de aanvaller komt oog in oog met keepster Sanne de Boer, maar weet haar kans niet benutten. Er volgt een rommelige tweede helft. Wittenhorst verzuimt verder uit te lopen en de bezoekers moeten regelmatig overtredingen maken om de aanvallen te stoppen.

Door deze overwinning versterkt Wittenhorst haar koppositie. Volgende week zijn de dames uit Horst vrij. Op zondag 31 maart gaat de bal weer rollen op Sportpark Terhorst. Wittenhorst speelt dan de kwartfinale in de strijd om de KNVB beker: tegenstander is Nooit Gedacht VR2. De gasten uit Geffen staan zevende in de 3e klasse G.