Zeges en doelpuntenregen bij de selectieteams

8 september 2018

Op het Horster hoofdveld heeft Wittenhorst JO19-1 de streekderby met Sparta ‘18/Kronenberg winnend afgesloten. De ploeg van Richard Kleuskens, William Lensen, Kevin de Mulder en John van Mil won met 6-1 van de rood-witten. Al na vijf minuten stonden de Horstenaren met 2-0 voor, mede dankzij een doelpunt van eigen helft van Wes Verheijen. Uiteindelijk liep het vlaggenschip van de jeugdopleiding dus uit naar een comfortabele zege. Ook Jarno Philipsen, Stijn Jenneskens, Niek van der Sterren, Giel Beurskens en Sven van Ooijen wisten het net te vinden. Door de nipte zege van Venray bij United/BVV (0-2), zal het lastig worden om de volgende ronde te bereiken. Met deze ruime zege wordt in ieder geval vertrouwen opgedaan voor de rest van het seizoen.

De grootste zege van dit weekend komt op naam van Wittenhorst JO17-1. De ploeg van Kevin van den Berg, Eric Driessen, Rob Zanders en Danny van den Berghe versloeg op het eigen kunstgras Montagnards JO17-1 met maar liefst 8-1. Na een snelle achterstand (doelpunt uit een corner), sloeg de thuisploeg snel toe. Doelpunten van Job Verhofstadt, Sem Derix en Nick Driessen zorgden voor een 3-1 voorsprong na elf minuten spelen. Het slordig spelende JO17-1 liep uiteindelijk eenvoudig uit naar een monsterscore door treffers van Sem Derix, Jesper Tros, Ted Verbers, Giel Arts en Jur Seuren. Invaller Bono Wijnhoven was hierbij goed voor drie assists. In Venray zal volgende week beslist worden wie de volgende ronde gaat bereiken van het bekertoernooi. De Horstenaren staan er betreft doelsaldo (+11 om +10) net iets beter voor.

Ook Wittenhorst JO17-2 wist een ruime zege neer te zetten. De derby in Venray tegen de plaatselijke JO17-2 werd met 5-1 gewonnen. De Horstenaren lieten goed voetbal zien en wonnen dan ook dikverdiend. Treffers van Maik Heijer (2), Willem Verbruggen (2) en Mats van Biljouw zorgden voor de ruime zege. Volgende week wordt de bekercampagne afgesloten met een uitwedstrijd bij Olympia ’18 JO17-1. In Boxmeer wordt dan gestreden om de tweede plek in deze poule.

Ook veel doelpunten vielen er te noteren bij Wittenhorst JO15-1. De ploeg van Ken Peeters, Sander Rambags en Lei Schampers versloeg bezoekende club SV Blerick met 5-2. De Derde Divisionist liet bij vlagen goed voetbal zien, maar speelde ook op momenten slordig waardoor de tegenstander onnodig in de wedstrijd werd gehouden. Uiteindelijk zorgden treffers van Omar Katolo (2), Stef Vervuurt, Pim van Schendelen en Sjeffrie Swinkels voor een ruime en comfortabele zege. Volgende week wordt tegen Sparta ‘18/Kronenberg bepaald wie er doorgaat naar de volgende ronde. Naast Sparta ’18 en Wittenhorst heeft ook Venlosche Boys goede papieren om de volgende ronde te bereiken.

De eerste zege van dit seizoen is een feit. Wittenhorst JO13-1 won op bezoek bij IVO JO13-1 met maar liefst 5-1. Nieuwkomer Koen Broos kroonde zich tot man van de wedstrijd door twee doelpunten voor zijn rekening te nemen. Ook Sven Aarts, Daniël Thijssen en Sam Peters deden een duit in het zakje. Met deze ruime zege doen de dames en heren het nodige vertouwen op en kan men zich langzamerhand op gaan maken voor de vuurdoop in de Derde Divisie.

Na een aardige wedstrijd stond Wittenhorst JO12-1 helaas tóch met lege handen. Bezoekende club UDI’19/CSU wist op het Horster kunstgrasveld met 2-4 te winnen. De ploeg van Peter Rijs, Laurens van den Dungen en Rik Geurtjens keek na een 0-2 ruststand uiteindelijk tegen een 0-4 achterstand aan. Na een werelddoelpunt van Thomas Custers (afstandschot over de keeper) en een goed genomen penalty van Hidde Maes werd de stand met 2-4 dragelijker. De heren speelden een betere tweede helft en kunnen dit meenemen naar de volgende wedstrijd.