Zes treffers voor sterk Wittenhorst 2

4 november 2018

In een eenzijdige wedstrijd waarin tegenstander SV Budel louter kwam om tegen te houden, wist Wittenhorst 2 het verschil in duidelijke cijfers uit te drukken: 6-0.

De eerste twintig minuten stond de wedstrijd niet bol van de kansen en spectaculaire acties. Beide ploegen deelden wat speldenprikjes uit, waarbij de ploeg van trainer Davy Beerens het meeste balbezit en veldoverwicht bezat. Het was spits Lars Blenckers die na ongeveer 25 minuten de 1-0 op scorebord liet noteren met een intikker bij de tweede paal. De grensrechter vlagde voor buitenspel, maar de scheidsrechter zag goed dat Willem Heijnen de bal niet aanraakte en keurde de goal alsnog goed. Nog voor rust scoorde Blenckers zijn tweede van de wedstrijd, waardoor beide ploegen met een 2-0 stand de kleedlokalen opzochten.

In de tweede helft was het verzet van de Brabanders snel gebroken. Kemson Fofanah en Jimmie Janssen scoorden snel achter elkaar, waardoor de 4-0 op het scorebord kwam. De bezoekers waren duidelijk rijp voor de slacht. Nadat enkele kansen om zeep werden geholpen, scoorde Fofanah zijn tweede van de wedstrijd en mocht Lars Blenckers een hattrick noteren. Met nét wat meer precieze waren dubbele cijfers niet onmogelijk.

Een duidelijke overwinning dus voor de oranjehemden, die hun tweede zege op een rij boekten. De nummer vier van de Eerste Klasse speelt ook aankomende zondag een thuiswedstrijd en wel tegen de reserves van Deurne.

Wittenhorst 2:

Stef Tissen, Tom Zanders (Martijn van Ooijen), Nicky Zanders, Ruud Meijers, Dennis van Asten; Joreno van de Ven, Jimmie Janssen, Kemson Fofanah, Willem Heijnen; Lars Blenckers, Jeffrey Cuppen (Leon Cuppen).