7 tegen 7 voetbal voor senioren, iets voor jou?

7 april 2021

Bij Wittenhorst oriƫnteren we ons op dit moment of 7 tegen 7 voetbal een gewenste aanvulling is op het voetbalopties voor seniorenleden (dames en heren). Deze optie zou naast de reguliere competities op zondag, het veteranenvoetbal 11 tegen 11 op zaterdagmiddag en het wandelvoetbal op dinsdagavond aangeboden kunnen worden.

7 tegen 7 voetbal is een aantal jaren geleden ontstaan vanuit de behoefte van veel spelers die graag een balletje trappen, maar om verschillende redenen dit niet (meer) willen of kunnen spelen in de reguliere competitie. 7 tegen 7 voetbal wordt gespeeld op een half speelveld met een keeper (juniorendoeltjes) en zes veldspelers. Onbeperkt wisselen is toegestaan, de buitenspelregel is afgeschaft en de sliding behoort niet meer tot het spel. In deze vorm staat het presteren niet centraal, maar wel het op een recreatieve manier een potje voetballen met en tegen leeftijdsgenoten.

Wij willen inventariseren of hier voldoende animo voor is. Lijkt het je leuk om 7 tegen 7 voetbal te spelen? Meld je dan via onderstaand aanmeldformulier.

In de inventarisatie bieden we 3 opties aan:

1. Officieel via de KNVB een 7 tegen 7 najaars- en voorjaarsreeks voor 35+ en/of 45+ teams op vrijdagavond
    Hierbij spelen de teams in zeventallen met spelers die minimaal 35 of 45 jaar oud zijn voor de heren (geen dispensatie mogelijk!). Voor dames geldt een leeftijdsgrens van minimaal 30 jaar. Op 5, door de KNVB vastgelegde, vrijdagavonden in het najaar en 5 in het voorjaar wordt een halve competitie afgewerkt in een poule van 5 teams. Elk team speelt per vrijdagavond (aanvangstijd 20:00 uur) 4 wedstrijden van 15 minuten. Een vereniging is tijdens de reeks eenmaal gastheer en speelt de overige momenten bij de andere verenigingen uit de poule. Indien mogelijk wordt voor het voorjaar een nieuwe poule-indeling gemaakt. Desgewenst kan op overige vrijdagavonden onderling gespeeld/getraind worden.
  2. Interne wedstrijden 7 tegen 7 bij Wittenhorst op zaterdagmiddag
    Op zaterdagmiddag (aanvangstijd 17:00 uur) wordt intern een wedstrijd 7 tegen 7 gespeeld tussen twee (of meer) Wittenhorst-teams. Aangezien dit intern is kan de frequentie in overleg worden afgestemd met alle betrokkenen. Minimale leeftijd 35 jaar voor heren en 30 jaar voor dames.
  3. Interne wedstrijden 7 tegen 7 bij Wittenhorst op vrijdagavond
    Op vrijdagavond wordt intern een wedstrijd 7 tegen 7 gespeeld tussen twee (of meer) Wittenhorst-teams. Aangezien dit intern is kan de frequentie in overleg worden afgestemd met alle betrokkenen. Minimale leeftijd 35 jaar voor heren en 30 jaar voor dames.

Lijkt jou 7 tegen 7 voetbal iets? Vul onderstaand formulier dan uiterlijk 1 mei in

Kijk voor meer informatie over 7 tegen 7 voetbal op https://www.knvb.nl/ontdek-voetbal/seniorenvoetbal/7-tegen-7/mannenvoetbal.

Wil je je nog aanmelden? Neem dan contact op met Jeroen Hesen (jeroenhesen@rksv-wittenhorst.nl