A1 goede uitgangspositie voor de finale

25 mei 2014

Op een zonovergoten sportpark in Goirle (Tilburg) heeft de A1 zich een goede uitgangspositie verworven door met 1-2 te winnen tegen VOAB A1. De Goirlenaren hadden in de eerste ronde al het  hoog geklasseerde Haarsteeg uitgeschakeld. Om die reden was het in het begin aftasten hoe sterk dit team uit de startblokken zou komen. Gedurende het begin had Wittenhorst het moeilijk mede omdat men tactisch achterin naar oplossingen moest zoeken. Langzamerhand kreeg men meer vat op de wedstrijd en kwamen de Horstenaren zelfs op voorsprong door een mooi doelpunt. Voor rust kwam men niet meer in de problemen. Na de rust startte de A1 sterk en uit een prima opgezette aanval kon men de voorsprong zelfs uitbreiden naar 0-2. Een comfortabele tussenstand die daarna eigenlijk voor meer rust in het team had moeten zorgen. Echter door eigen ‘slippertjes’ bracht men VOAB terug in de wedstrijd. Een onnodig veroorzaakte penalty werd nog prima gestopt maar vlak daarna wist VOAB toch weer te profiteren van onnodig balverlies en bracht men de spanning terug in de wedstrijd 1-2. Door enkele wissels toe te passen kwam er weer wat meer elan in het team. Wittenhorst kreeg nog voldoende mogelijkheden om de voorsprong uit te breiden en had het zich daarmee een stuk gemakkelijker kunnen maken voor de return. Al met al wel een verdiende overwinning. Toch zal men komende zaterdag 31 mei om 15.15 uur nog vol aan de bak moeten als men zich wil plaatsen voor de finale op Pinksterzaterdag 7 juni.