Benauwde zege Wittenhorst

8 maart 2015

Wittenhorst kon tegen lantaarndrager NWC totaal niet overtuigen. Met name de eerste helft was het bar en boos. Geen bezieling, eigenlijk alles wat in het voetbal nodig is om er een wedstrijd van te maken, ontbrak. NWC dat in de laatste wedstrijden opzien baarde wilde wel, maar kon ook pottenbreken.

Wittenhorst kon maar niet in het spel  komen. De ballen werden te gehaast weggewerkt of slecht verwerkt. Geen medespeler kon fatsoenlijk bediend worden. NWC was fysiek veel sterker, of beter gezegd het zag de noodzaak om te winnen wel degelijk in. Tot de rust gebeurde er helemaal niks. De wedstrijd kreeg in de 54ste min. ineens een kentering. Willem Heijnen werd op de rand van buitenspel keurig aangespeeld en hij kon richting doelman Gijs Brusewitz opstomen. Koelbloedig kon de Horster spits de doelman passeren en zodoende kon het lege doel gevonden worden, 1-0.

Wittenhorst kon hierna het verschil niet uitbreiden en in de slotfase kon NWC bijna de gelijkmaker forceren. Op de doellijn kon aanvoerder Daan Hendriks de bal wegkoppen. Over en weer nog enkele kleine kansjes, maar Wittenhorst mocht na het laatste fluitsignaal gelukkig als winnaar van het veld stappen.

Wittenhorst 2 kon eindelijk weer eens winnen. In Venlo werden de Boys met 1-5 verslagen. Mogelijk nu de weg naar boven. Komende zondag speelt Wittenhorst 2 thuis een belangrijke bekerwedstrijd. In de halve finale wordt de strijd aangegaan met niet minder dan Gemert 2 (Hoofdklasser). Welke ploeg gaat naar de finale?

Het hooggeplaatste Wittenhorst 3 kon thuis met 2-0 ook aan de goede kant van de score blijven. Reuver 2 werd fraai verslagen.