De puzzel van de selectieteams

23 mei 2021

In deze periode van het jaar werkt de commissie technische zaken hard aan het samenstellen van de selectie voor onze prestatieve teams. Dit is een pittige klus, zeker na een seizoen waarin er weinig speelminuten waren. Vanuit leden en fans horen we vaker terug dat men graag meer spelers uit de eigen jeugd in de selectieteams zou zien. Dat is ook de ambitie van de commissie! In het technisch beleidsplan, dat vorig jaar helemaal geactualiseerd is, staat dit ook beschreven. Graag vertellen we hoe de commissie nu werkt aan het samenstellen van de teams voor volgend jaar:

• Gedurende het seizoen vinden er regelmatig gesprekken plaats met de spelers en trainers van de selectieteams. Ook in deze periode. We inventariseren in de gesprekken onder andere of de speler bij Wittenhorst wil blijven. Soms geeft een speler aan dat hij wil stoppen, op een lager niveau wil spelen of over wil stappen naar een andere club. Als we dit in kaart hebben, weten we vanuit welke basis we kunnen werken.
  • Parallel aan deze gesprekken kijken we welke spelers uit de talententeams door kunnen stromen naar het eerste elftal. Komend seizoen zullen ca. 10 talentvolle spelers, die de laatste 2 seizoenen zijn doorgestroomd vanuit de eigen jeugdopleiding, volop de kans krijgen om door te breken in het vaandelteam. Geweldig om dit te zien!
  • Naast eigen jeugd zijn er ook altijd spelers uit de regio die zich bij ons melden. Dit zijn veelal ambitieuze en talentvolle spelers die op hoger niveau willen spelen dan ze bij hun huidige club kunnen. Als de speler past bij onze cultuur en een aanvulling is op het team, gaan we in gesprek.
  • Mocht er uit de bestaande spelersgroep, de eigen jeugd en de aanmeldingen uit de regio toch posities onvoldoende ingevuld kunnen worden, dan gaan we zelf in de regio op zoek naar passende spelers voor deze posities.

Dit hele proces vergt veel tijd en energie van de betreffende vrijwilligers waarbij er soms ook heel snel geschakeld moet worden. Complimenten voor de enorme inzet van deze club vrijwilligers!

De commissie is de puzzel nu aan het leggen en het ziet er naar uit dat we volgend jaar weer een sterk en stabiel eerste elftal hebben onder leiding van onze nieuwe coach Sjoerd van der Coelen.

We wensen de commissie de komende periode nog veel succes. In de loop van juni zullen we het nieuwe team presenteren.