E2 schrijft Wittenhorst historie in Echt

25 mei 2014

Enkele weken geleden maakten we al trots bekend dat Wittenhorst E2 de bekerfinale had gewonnen. Reden voor een feestje, het team werd o.a. op Koninginnedag gehuldigd op het Wilhelminaplein. Maar daarmee was de koek nog niet op, want het team bereikte met dit resultaat tevens de KNVB District Finales, eindstrijd voor de beker in Zuid2.

Vandaag ging het team op pad naar Echt om in toernooivorm met de concurrentie uit te maken wie de uiteindelijke de prestigieuze District Beker zou winnen.

Na drie prima winstpartijen kwam Wittenhorst E2 in de eindstrijd terecht, waar minimaal gelijkgespeeld moest worden tegen Blauw Geel’38. In een bloedstollende finale kwam de E2 achter met 1-0, waarna alles op alles gezet moest worden om er alsnog een gelijkspel uit te halen. Techniek, tactiek, wilskracht, doorzettingsvermogen, kunst en vliegwerk, alles werd uit de kast getrokken om in deze laatste en bepalende wedstrijd alsnog gelijk te spelen en als eerste te eindigen. Supporters waren idolaat en hadden tijd nodig om de bloeddruk weer wat te laten zakken, zo bleek uit een telefonisch verslag, direct na het laatste eindsignaal. Wittenhorst is ontzettend trots op het team, want het gelijkspel was genoeg voor de eindzege en daarmee wint Wittenhorst E2 de Districtsbekerfinale. Van harte proficiat met dit resultaat!

E2_trots.jpg

Het resultaat was reden voor de trotse voorzitter Ton Hagens om dit samen met het team, eenmaal terug in Horst,  te vieren.

E2_Districtsbeker.jpg