Even voorstellen: Bart Joosten

22 december 2020

Hij is nu nog kandidaat-bestuurslid, maar het lijkt een kwestie van tijd voordat hij door de leden officieel wordt gekozen als bestuurslid organisatorische zaken: Bart Joosten. Hij is 37 jaar, getrouwd met Joyce en samen hebben zij twee kinderen: Daan en Anouk. Joosten is al zijn hele leven woonachtig in Horst en werkt in het dagelijks leven als verkoopleider zachtfruit bij Mertens B.V.

Verenigingsleven

Bart: “Buiten de voetballerij ben ik ook al vele jaren lid en actief bij Jong Nederland Horst. Eerst als lid, vervolgens verschillende jaren als leider en de laatste tien jaar als voorzitter van het dagelijks bestuur. Een fantastische club in Horst die op vele fronten actief is. Verder is carnaval voor mij en mijn gezin de mooiste tijd van het jaar, hier kunnen we met z’n allen enorm van genieten. Ook hierin ben ik actief: sinds 2001 ben ik lid van Jeugdcarnaval d’n Dreumel waarvan de laatste acht jaar als bestuurslid in een gezellig en jong bestuur.”

“Als kleine blaag van zes jaar ben ik lid geworden bij Wittenhorst en heb hier alle jeugdteams doorlopen. Net als mijn jongere broers Tom en Rob voornamelijk in de selectieteams. Dit was voor onze ouders geregeld een zaterdag richting Zuid-Limburg koetsen om met één van ons te gaan voetballen.  Vervolgens doorgestroomd naar de senioren waar ik de eerste jaren bij de selectie gevoetbald heb. Enkele jaren in het 2e elftal, vervolgens bij het 3e elftal en toen ik het goed geweest vond nog een aantal jaar in Wittenhorst 6. Tevens ben ik nog zo’n tien seizoenen leider geweest van de B1. Helaas laten mijn slechte knieën mij in de steek en ben ik een paar jaar geleden gestopt met voetbal. Ik heb toen aangegeven dat ik op een later tijdstip weer wat voor Wittenhorst wilde betekenen. Nu mijn zoon Daan ook bij Wittenhorst voetbalt (in de JO10), begint het voetbalbloed toch weer te stromen. Dit heeft geleid tot de leuke uitdaging waar ik nu voor sta met een functie in het bestuur van Wittenhorst”, aldus Bart.

Aan één gesprek voldoende

Joosten: “Ik heb in de jeugd nog met én tegen Ron van den Bekerom gevoetbald, dus we kennen elkaar al langer. Uiteindelijk heb ik zelf contact gezocht met Ron en aangegeven dat ik op zoek was naar een nieuwe uitdaging in het verenigingsleven en dat er in mijn ogen leuke uitdagingen liggen bij Wittenhorst. Zo is het balletje aan het rollen gegaan. Eigenlijk was voor mij en ook Wittenhorst één goed gesprek voldoende en nu sta ik nu voor uitdaging om de functie bestuurslid organisatorische zaken op te pakken.”

Takenpakket en doelstellingen

Bart: "In feiten krijg ik zo meteen alles wat geen selectie is binnen Wittenhorst op mijn bordje. Dit is natuurlijk erg breed, maar daar zie ik ook wel een leuke uitdaging in.

We willen:

• Dat het dames- en meidenvoetbal groeit en aantrekkelijk blijft.
  • Het G-voetbal meer aandacht geven en door ontwikkelen.
  • Het aantal leden binnen het zaalvoetbal laten groeien.

Maar het belangrijkste is de betrokkenheid van de leden bij alles wat er georganiseerd wordt. Voor jong en oud moet het een gezellige club worden en blijven waar beleving is, iedereen graag komt en met veel gezelligheid in de kantine. In de tijd dat ik bij de lagere elftallen speelde, heb ik me vaker gestoord aan de gezelligheid in de kantine en nu krijg ik de kans om dit mee op te pakken. Dit alles lijkt me meer dan uitdaging genoeg voor de komende jaren en ik kijk er met plezier naar uit. Veel mensen kennen mij; ik verwacht niet dat we alles in één jaar tijd gedaan gaan krijgen. Maar laten we met z’n allen de schouders eronder zetten en trek me aan mijn jas als je ideeën hebt."

Recente ontwikkelingen

“De nieuwe tenues vind ik goed voor de uitstraling: Alles gelijk en iedereen hetzelfde. Ook een rookvrij sportpark is iets wat erbij hoort en een goed signaal afgeeft. De website die een geheel nieuw uiterlijk heeft en mooi en overzichtelijk is geworden.
Allemaal mooie stappen in de juiste richting en zo zijn er nog veel meer zaken die aangepakt kunnen en moeten worden. Hiervoor zijn vele handjes nodig en dit doen we natuurlijk niet als bestuur alleen.
Daar hebben we ook vele andere handen voor nodig. Wij willen graag de betrokkenheid bij de club zo groot mogelijk maken. Dus wellicht ben je door mijn verhaal ook geïnteresseerd geraakt in deze fantastische club. Laat het ons weten, wij zoeken zeker nog enthousiaste mensen!”, sluit een enthousiaste Joosten af.

Na dit artikel ook enthousiast geworden in een vrijwilligersfunctie binnen Wittenhorst? Neem eens een kijkje op onze vacaturepagina of benader ons als je zelf ideeën hebt over een functie: Vacatures | RKsv Wittenhorst (rksv-wittenhorst.nl)