Het ontstaan van RKsv Wittenhorst (11)

30 mei 2021

Vorige week zagen we dat Wittenhorst begin jaren ’90 een enorme opmars doormaakte. Binnen 2 jaar lukte het ze om van de vierde naar de tweede klasse te gaan. Hoe presteren ze in het tweede deel van de jaren ‘90?

Het is 1994 en Wittenhorst komt voor het eerst in 26 jaar weer uit in de tweede klasse. Het zou al mooi zijn als de club uit Horst zich het eerste jaar kon handhaven in deze klasse, maar het jaar verliep iets anders. Gelukkig kunnen we vermelden dat dit in positieve zin is bedoeld, want Wittenhorst werd namelijk tweede! Geloof het of niet, maar het jaar daarop presteerde ze zelfs nog beter. In 1995 werd het kampioenschap behaald, waardoor promotie naar de eerste klasse een feit werd.

Helaas kwam Wittenhorst in 1996 niet verder dan een 10e plaats, waardoor ze weer teruggingen naar de tweede klasse. Na een vijfde klassering, werd het jaar daarna een 8e plaats behaald. Dit betekende opnieuw een degradatie. De club was weer terug bij af en zou in het laatste jaar van de 20e eeuw gaan spelen in de derde klasse. Dit leverde een plek in de middenmoot op. Het volgende deel zal gaan over de stabiele jaren in het begin van de 21e eeuw. Wordt vervolgd!