In Memoriam Ger Ambrosius

20 december 2014

Het gezegde "de donkere dagen rond Kerstmis" komt nu goed van pas bij onze voetbalvereniging.

Met verdriet namen we kennis van het overlijden van ons lid Ger Ambrosius. In 1958 meldde Ger zich aan om bij Wittenhorst te komen voetballen, alweer 56 jaar geleden. Ger was een onopvallende speler met een ijzersterke mentaliteit. Dit zorgde ervoor dat hij in 1966 voor het eerst in het eerste elftal uitkwam. Hij was op het middenveld het zgn. dreh und angelpunkt. Een speler om graag mee te spelen. Verder was Ger bij de lagere elftallen in die tijd een welkome versterking.

Na zijn actieve periode was Ger 's-zaterdags te vinden bij de veteranen, waar hij ook zijn beste beentje voorzat.

Ger was een trouw Wittenhorst-man die deed wat hem werd gevraagd. Heel wat jaren was Ger actief bij de kascommissie. Hij bezocht ook heel lang bijna alle uitwedstrijden van het eerste elftal. Hij wilde er gewoon bij zijn.

De laatste tijd kon Ger er niet meer bij zijn, geplaagd door ziekte. Het verlies dat Ger er niet meer is en niet meer bij de kassa kan staan doet pijn.

Wittenhorst is dan ook dankbaar voor wat Ger  bij onze vereniging betekent heeft en wensen zijn familie veel sterkte toe.

Bestuur en leden RKsv Wittenhorst

Zaterdag 27 december om 12.00 uur is in crematorium Boschhuizen in Venray de crematieplechtigheid.