In Memoriam Mia van der Sterren

28 mei 2015

Met ontsteltenis vernamen we het bericht dat Mia van der Sterren is overleden. Op 76-jarige leeftijd is zij door een onafwendbaar noodlot van ons heengegaan.

We herinneren ons Mia vooral toen zij van 1978 tot 1983 samen met Jeu de kantine van Wittenhorst runde. Het woord samen met Jeu is op zijn plaats want dit duo was op een meer dan voortreffelijke manier het boegbeeld van de kantine. Voor de jongste leden was Mia altijd een vertrouwd vraagbaak met wie de jeugd graag mee omging.

Na deze jaren bleef Mia actief als de persoon voor de bevoorrading. Een belangrijke post welke zij met plezier en kunde deed.

Daarnaast was Mia en ook Jeu actief bij de jaarlijkse voetbalweek op ons sportpark. 25 Jaar liefst en daardoor is het niet vreemd dat zij precies wist hoe het een en ander het beste gerund kon worden.

Na de kantineperiode bleef ze toch nog op de achtergrond actief.  Met Stan Everaerts heeft zij jarenlang de kantine op maandagmorgen gepoetst. Voor de jaarlijkse kaderavond waren ook zij bereid om de koude schotel enz. te maken.

Met Riet Verheijen vormde zij een koppel bij de steeds gezellige kruisjaskampioenschappen. Ook dit was voor Mia gesneden koek. Wat heeft zij vaak na de trainingen met spelers dit kaartspel gespeeld.

Wie kent niet de boerenbruiloft van 1991 (Huub en Marjo Cox) waarin Mia de moeder speelde van de bruid (Marie ván Convent-Sjang). Een van de hoogtepunten die Wittenhorst beleefde.

Ongetwijfeld zijn we nog wat vergeten. Met deze gebeurtenissen was Mia voor Wittenhorst een belangrijke schakel. Een schakel die de verbintenis voor onze vereniging heel veel jaren op een positieve manier heeft doen samensmelten.

Een echte Wittenhorstmoeder is niet meer... we zullen haar blijven gedenken.

We wensen Jeu, kinderen, kleinkinderen en verdere familie veel sterkte om dit verlies te dragen.

Bestuur en leden RKsv Wittenhorst.

Zaterdag 30 mei zal om 16.00 uur een afscheidsdienst gehouden worden in de aula van het crematorium Boschhuizen, Spurkterdijk 40 in Venray.