Sparta '18 / Wittenhorst MO17-1 verliest nipt

14 september 2021

ST MDOC MO17-1 – ST Sparta '18/ Wittenhorst MO17-1 1-0

Na een korte voorbereidingstijd van slechts twee trainingen was deze wedstrijd voor iedereen er een met één of meerdere uitdagingen. De eerste uitdaging was om bij het sportpark in Arcen te komen. Rijkswaterstaat vond het schijnbaar nodig om ons de toeristische route te laten zien. Helaas vindt niet iedereen het veerpont leuk. De scheidsrechter gaf ons gelukkig wat extra tijd voor een goede warming-up en hier werd dankbaar gebruik van gemaakt. De tweede uitdaging was de opstelling. Enkele personen hadden al een wedstrijd in de benen, enkele hadden nog last van een oude, bijna helemaal genezen blessure en één persoon kwam rechtstreeks vanuit Spanje om ook wat wedstrijdminuten te maken. Voeg daarbij nog het feit dat enkele voornamen meerdere keren voorkomen en sommige namen heel erg veel op elkaar lijken en je zou verwachten dat het niet goed gaat komen.

Niets is minder waar! Vanaf het eerste fluitsignaal werden de duels aangegaan en deze werden veelvuldig gewonnen. Werd een duel verloren, dan stond de volgende klaar om het over te nemen. Voor iedere meter werd gestreden. Beide teams deden niet voor elkaar onder. Hoewel er weinig echte doelkansen waren, was het een spannende eerste helft. Ruststand 0 – 0. Iedereen was blij dat er eindelijk wat lucht bijgetankt kon worden. De tweede helft ging verder waar de eerste gebleven was. Het werd gaandeweg wel duidelijk dat als er een goal zou vallen, dit waarschijnlijk de winnende zou zijn. Waar die zou vallen, als ie al zou vallen, was de grote vraag.

In de 63e minuut krijgt een speelster van MDOC een moment van lef. Van grote afstand durft ze het aan om op onze goal te schieten en de bal vliegt onhoudbaar in de kruising. Deze tik kwam even hard aan, maar we herpakten ons vrij snel en onze drang om ook de eerste van het seizoen te maken zorgde ervoor dat ook wij betere kansen creëerden. Helaas lukte het niet om deze te verzilveren. Iedereen was blij met het eindsignaal want niemand had meer puf om iets te doen, iedereen was helemaal leeg gestreden. Hoewel we de wedstrijd verloren hebben, hebben we toch dik gewonnen. Om in zo'n korte tijd zo'n teamprestatie op de mat te leggen geeft veel vertrouwen voor de komende wedstrijden!