Voorbeschouwing EHC/Heuts-Wittenhorst en selectie

18 maart 2015

Beste sportvrienden,

Afgelopen zondag maakte concurrent Bekkerveld een einde aan onze reeks van acht wedstrijden zonder nederlaag. Op ons eigen Sportpark Ter Horst ontspon zich een gelijkopgaand duel, waarbij de kansen aan beide zijden schaars waren. Bekkerveld toonde zich in het tweede bedrijf effectiever en ging met een 0-1 overwinning aan de haal. Met deze driepunter wipten de mannen uit Heerlen over ons heen op de stand, waardoor we nu op een evengoed knappe 3e plek bivakkeren.

Aanstaande zondag wacht opnieuw een degradant van verleden seizoen. We mogen op bezoek bij de ongenaakbaar lijkende koploper EHC/Heuts uit Hoensbroek. Met vijf overwinningen en één gelijkspel (tegen Bekkerveld) startte de ploeg van trainer Meulenberg prima aan het jaar 2015.

Het is tevens een treffen tussen de twee ploegen met de minste tegentreffers. Wij incasseerden slechts 17 tegentreffers, de opponent van zondag hoefde maar 13 maal te vissen. Het belooft een spannend duel te worden, waarbij het voor ons wederom zaak is uiterst geconcentreerd en gedisciplineerd voor de dag te komen. Dit gecombineerd met een juiste dosis werklust kan ons ook in Hoensbroek tot grote hoogte doen stijgen.

In het eerdere onderlinge treffen dit seizoen wisten we een knap 1-1 gelijkspel te behalen. Dit samen met de overige resultaten van dit seizoen biedt voldoende perspectief om ook komende zondag op jacht te gaan naar een goed resultaat. Voor de thuisploeg een belangrijk duel in de race om het kampioenschap en voor ons is het zaak de 2e plaats én de 3e periode in het vizier te houden.

Om 14.30 uur zal arbiter Van den Elzen het beginsignaal geven voor dit interessante duel.

De steun van onze trouwe aanhang mag ook in Hoensbroek niet uitblijven. Daarom vragen we jullie om ons ook zondag te steunen. U bent allen uitgenodigd om met de bus naar Hoensbroek mee te reizen.

Tot zondag!

Met sportieve groet,

Willem Heijnen

Selectie

Kevin van Asten, Lars Blenckers, Gijs Gooren, Willem Heijnen, Daan Hendriks, Jordi Janssen, Rik Linders, Marc van Rens, Bram Rubie, Jeffrey Spee, Bart Spreeuwenberg, Will Spreeuwenberg, John Tissen, Daan Verlijsdonk, Bart Zanders, Tom Zanders, Rob Zanders.

Bijeenkomst: 11.45 uur sportpark.

Vertrek bus 12.15 uur sportpark.

Adres sportpark EHC: sportpark De Dem, Demstraat, Hoensbroek.