Wittenhorst houdt redelijk stand

2 juli 2015

Na één ingelaste training speelde Wittenhorst op het sportpark van Hegelsom een oefenpartij tegen KRC uit Genk (België). Deze in de hoogste klasse opererende ploeg bivakkeerde in Parkhotel Horst.

Het grote gezelschap van Genk (22 spelers) probeerde ondanks de tropische hitte er een mooie pot voetbal van te maken. Met vlagen lukte hen dat wel. De semiprofs hadden uiteraard een surplus aan techniek en was wat snelheid betreft  voor de amateurs uit Horst een moeilijk te bekampen tegenstander. Maar toch kon Wittenhorst (nog niet compleet) zeker wat de eerste helft betreft tevreden zijn met dit eerste optreden. De rust brak slechts aan met een 0-2 tussenstand. In de 17e en 20e min. waren het Igor de Camargo en Dries Wouters die deze ruststand bepaalden.

Na de verfrissing werd er door beide trainers veel gewisseld. Bij Genk viel Thomas Buffel en Julien Gorius op. Laatstgenoemde speler maakte een hattrick. Binnen 4 minuten (71.,75. en 76. min.) bepaalde hij de eindstand. In deze periode wist Genk met snelle combinaties en perfecte aanspeelmogelijkheden 3x het doel te v inden. Doelman Sjors Witt speelde overigens een goede wedstrijd.

Al met al een leuke wedstrijd voor publiek en voor beide trainers.

Selectie Wittenhorst

Trainer Jan Lauers kon voor deze wedstrijd beschikken over de volgende selectie.

Voor de rust speelden:

Sjors Witt, Tom Zanders, Bart Spreeuwenberg, Bart Zanders, Kevin van Asten, Jordi Janssen, Daan Hendriks, Daan Verlijsdonk, Willem Heijnen, Nilis Schatorjé, Marc van Rens.

Na de pauze werden de volgende spelers ingezet:

Danny Bongers, Nicky Zanders, Jeffrey Spee, Lars Blenckers. Erg interessant en hoopgevend waren de invalbeurten van de ex-jeugdspelers Dirk Scheres en Joost van Rensch. Deze talentvolle spelers zullen in de volgende wedstrijden nog vaker te zien zijn en hopelijk wordend ze voor Wittenhorst erg belangrijk. Voor de jeugdopleiding is het een bevestiging dat hun werkwijze succes heeft opgeleverd. Jongens veel succes!