Wittenhorst ook ruim langs Geldrop

11 februari 2015

Nadat vorige week Wittenhorst op overtuigende wijze RVU thuis met 3 – 0 opzij wist te zetten was vandaag Geldrop een dankbare tegenstander. Met de cijfers 1 - 5 werd Geldrop verslagen en dit was een terechte uitslag.

Daar leek het de eerste 20 minuten niet op, de normaal foutloze defensie van Wittenhorst was bij aanvang van de wedstrijd nog niet geheel scherp en daarvan wist Geldrop te profiteren. In de 8ste minuut werd een corner mooi afgewerkt door Toon de Wit en prijkte de 1 – 0 op het scorebord. Het beeld dat volgde was dat beide ploegen enigszins gereserveerd het spel probeerde te controleren en incidenteel een kans afdwong, maar dit leidde niet tot echt gevaar voor de doelen.

Het was in de 23ste en 25ste minuut dat het volledige spelbeeld deed kantelen. Twee prachtige aanvallen van Wittenhorst resulteerden binnen 2 minuten tot een 1 – 2 voorsprong. Was het eerst Bram Rubie die beheerst wist te scoren op een mooie steekpass van Jordi Janssen volgde 2 minuten later een aanval via de combinatie Willem Heijnen, Daan Verlijsdonk en Rob Zanders en laatstgenoemde wist vakkundig de bal tegen het dak van het doel te werken. Hierna nam Wittenhorst het initiatief en bepaalde de wedstrijd, echter door kleine slordigheden bij Wittenhorst kon Geldrop in de 1ste helft nog bij vlagen gevaarlijk worden.

Na rust was Wittenhorst duidelijk de bovenliggende partij en in de 50ste minuut wist Daan Verlijsdonk beheerst af te ronden. Voorafgaand aan het doelpunt was het Bart Spreeuwenberg die over een afstand van 60 meter Rob Zanders op maat wist te bedienen die vervolgens met een mooie assist Daan Verlijsdonk wist te bereiken, 1 - 3. De wedstrijd was gespeeld en Wittenhorst liep verder uit, was het eerst nog 2x de paal die in de weg stond, vervolgens wist Marc van Rens in de 85ste minuut koelbloedig de 1 – 4 op te tekenen. Het slotakkoord was voor Rob Zanders, hij maakte zijn 2de doelpunt van de wedstrijd in de 87ste minuut en bepaalde daarmee de eindstand op 1 - 5.

Door de twee overwinningen op rij is Wittenhorst goed uit de winsterstop gekomen en bezet het nu een prachtige 2de plaats met 28 punten uit 15 wedstrijden, net zo veel als het gehele vorige seizoen. Een compliment aan het gehele team en staf is op zijn plaats.

Wittenhorst 2 en 3 ook trefzeker

Wittenhorst 2 mocht haar eerste competitiewedstrijd na de winterstop naar Someren om daar te spelen tegen Someren 3, een keurige 0 – 3 was het resultaat. Ook Wittenhorst 3 mocht starten met de 2de competitiehelft in een thuisduel tegen Baarlo 2, eindstand 4 – 2. Een mooie voetbalzondag voor het voetbalvrije carnavalsweekend waarbij alle selectieteams van Wittenhorst de overwinning wisten te pakken.

Iedereen wint!

Waren de overwinning van de selectieteams mooi, alle seniorenteams die actief waren vandaag pakte de overwinning. Wittenhorst VR2 (5 – 1), Wittenhorst 4 (3 – 0), Wittenhorst 5 (2 – 1) en Wittenhorst 9 (2 – 1).