Wittenhorst pakt alsnog gelijkspel

22 februari 2015

Het was heel lang zweten - ondanks het koude weer - vooraleer de goal gevonden kon worden. Voor rust was Minor de bovenliggende ploeg. Het dwong veel meer af dan de thuisclub. De voorsprong kwam tot stand toen de gehele achterhoede geen thuis gaf toen een mooie steekbal enkele spelers van Minor vrij voor doel zette. Het was tenslotte Jeroen Gerets die beheerst inschoot, 0-1.

Wittenhorst kreeg snel de mogelijkheid om deze teleurstelling weg te poetsen. Een penalty toegekend wegens hands werd door Daan Verlijsdonk niet voldoende ingeschoten. De doelman pareerde zijn inzet. Tot aan de rust bleef het bij Wittenhorst op zijn zachtst gezegd niet best. Er kon helemaal niks afgedwongen worden.

Na de pauze was het stukken beter. Minor ging of moest terug en dit spelbeeld bleef voortduren. Wittenhorst probeerde met alle macht de gelijkmaker te forceren, maar niemand was in staat om een bres te slaan. Minor probeerde met z'n allen de voorsprong te behouden, het leek zo een gestolen overwinning te behalen. Totdat eindelijk in de 89ste minuut Bart Spreeuwenbergmet middels zijn hoofd het verlossende doelpunt kon scoren. Alle gerechtigheid was nu behaald. In de blessuretijd kreeg Wittenhorst nog mooie mogelijkheden om alsnog de volle winst te pakken.

Wittenhorst 2 kon in de eerste wedstrijd niet overtuigen. In de ontmoeting met Erp 2 moest een 2-2 eindstand toestaan. Bij winst had een betere klassering erin gezeten.

Beter nieuws van de mannen van het derde. In Haelen werd een 4-0 zege behaald. De stand geeft een vertekening aan, maar de tweede plek staat.