Wittenhorst Vrouwen 35+ speelt eerste oefenwedstrijd

13 februari 2015

Donderdag 12 februari 2015 een historisch momentje voor Wittenhorst, want  ’s avonds om 20.00 uur trad het team Wittenhorst Dames 35+ aan voor een eerste oefenwedstrijdje tegen de dames van Sparta uit Sevenum. Een sfeer van een kleine reunie, want diverse dames kenden elkaar van vroeger toe ze nog tegen elkaar uit kwamen.

20150212dames35_vs_Sparta.JPG

Een handjevol toeschouwers dat op ’t Spansel de kou trotseerde constateerde, samen met Joop Zanders, die de dames enthousiast een eerste looptraining had gegeven, dat Wittenhorst vooral training nodig heeft en dat natuurlijk nog volop aan de conditie gewerkt moet worden. Het team van Sparta, dat al twee jaar bezig is liet zien dat na verloop van tijd een leuk voetballend team kan worden opgebouwd, waarbij Sparta ook het voordeel had van veel wisselmogelijkheden. Dat deed niets onder voor de trots waarmee de Wittenhorst dames de wedstrijd ingingen om gedurende de eerste 15 minuten goed partij te bieden. Uit de diverse bewegingen was duidelijk te zien dat we hier met oud voetbalsters te maken hebben. Uiteindelijk werd natuurlijk met ruime cijfers verloren van het ingespeelde Sparta. Sportiviteit en sfeer staan bovenaan, want op enig moment trok een aantal Sparta dames Wittenhorst kleding aan om vervolgens lekker met elkaar verder te voetballen.

20150212dames35_vs_Sparta-18.JPG

Al met al een leuke oefenwedstrijd, waaruit geconcludeerd mag worden dat het dames 35+ voetbal ook bij Wittenhorst zeker zal slagen. Om het team definitief te lanceren roept het team nog meer dames op om aan te sluiten. Verder dagen de dames een trainer uit om hen 1x per week een uurtje “onder handen te nemen”, zodat ze op enig moment een rol van betekenis kunnen spelen tijdens de onderlinge toernooitjes, die 1x per 3 / 4 weken worden gespeeld. Bovendien, naast het voetbal staan plezier en gezelligheid hoog in het vaandel. Geen grote verplichtingen, maar lekker sportief bezig zijn.

20150212dames35_vs_Sparta-22.JPG

Wil je je aansluiten bij het enthousiaste team, neem dan contact op met Desiree Elfahmi, telefoon 06-30462624 of fambeeren@home.nl