Zweden wint Mini F landentoernooi

25 mei 2014

Landencompetitie voor de jongste jeugd.

RKsv Wittenhorst organiseert ieder seizoen een interne competitie voor jongens en meisjes van 5 en 6 jaar. Tijdens het seizoen spelen de teams iedere zaterdagochtend, onder het toeziend oog van papa’s, mama’s, opa’s, oma’s, broertjes en zusjes, wedstrijden tegen elkaar . Een wekelijks terugkerend evenement waar het plezier van afstraalt. De kinderen trainen 1x per week op woensdagmiddag en leren met de trainingen en wedstrijdjes spelenderwijs hun balvaardigheid op te bouwen.  Na de Mini F periode gaan de kinderen door naar de F Pupillen.  Dit seizoen deden ruim 30 kinderen mee en het ziet er naar uit dat dit aantal in het komende seizoen weer zal stijgen, hetgeen betekent dat deze opzet wordt gewaardeerd.

Proeftrainingen voor komend seizoen:

Afgelopen week begonnen ruim 35 kinderen al weer met proeftrainingen om te kijken of ze volgend seizoen ook willen starten. De kinderen trainen ook nog op 28 mei en 4 juni.  Er is nog plaats voor kinderen die graag willen meedoen.  Een positieve ontwikkeling is dat zich ook steeds meer meisjes aanmelden om vanaf de Mini F te gaan voetballen. Met deze aanpak gaat het erom dat de kinderen samen heel veel plezier hebben, sporten en bewegen, maar ook alvast een klein beetje leren om in een teamverband samen iets te bereiken.

De eindstand in de competitie van 2014:

Hoewel we vinden dat alle spelers en speelsters op zich al kampioenen zijn is Zweden op de 1e plaats geeindigd. De kampioenen genieten van de aandacht en houden de beker omhoog.

De eindstand van de competitie is als volgt:

1                    Zweden

2                    Portugal

3                    Engeland

4                    Italie

5                    Nederland

6                    Spanje.

Het trotse team van Zweden pakte de tweede plaats:

Mini_F_2e_plaats_Portugal.jpg

Engeland eindigde uiteindelijk op de 3e plaats:

Mini_F_3e_plaats_Engeland.jpg