AH Horst motiveert: “Wilden al langer een leuke actie met Wittenhorst doen”

20 augustus 2022

Nog ruim twee maanden en dan start de sportplaatjesactie die Wittenhorst in samenwerking met Albert Heijn Horst organiseert. Het balletje daarvoor ging ongeveer een half jaar geleden rollen, toen Albert Heijn onze club benaderde. Supermarktmanager Lorenzo Manders vertelt over het idee achter de actie.

Het was een daverend succes: de sportplaatjesactie die Albert Heijn Horst zo’n drie jaar geleden in samenwerking met de hockeyclub opzette. “We hadden ook al een hele tijd de ambitie om een leuke actie te doen met Wittenhorst”, aldus Lorenzo Manders. “Een half jaar geleden hebben we de stoute schoenen aangedaan en Wittenhorst benaderd met de vraag of ze interesse hadden in een sportplaatjesactie. De mensen binnen Wittenhorst waren direct heel erg enthousiast. Zo is de actie eigenlijk gestart.”

Uiteraard zijn er meerdere leuke acties denkbaar, maar Albert Heijn Horst kwam bewust met het voorstel voor een sportplaatjesactie. Manders: “Mensen kennen dat fenomeen. Normaal gesproken spaar je bekende sporters, maar hoe leuk is het om jezelf, je vrienden en familie te sparen. Wij willen graag een lokale vertaling geven aan dat soort acties. Wat ik er vooral leuk aan vind, is het feit dat er heel veel mensen bij betrokken zijn. Bij de hockeyclub merkten we dat niet alleen de spelende leden gingen sparen, maar ook hun ouders, opa’s en oma’s. Iedereen voelt zich betrokken bij de club en vindt het leuk om te sparen.”

Albert Heijn Horst sponsort bij Wittenhorst onder meer de Mini F en is lid van de businessclub, maar toch waren er meer redenen om Wittenhorst te benaderen: “Albert Heijn houdt vaker een landelijke campagne die te maken heeft met voetbal. Daarnaast hebben we zelf veel medewerkers die lid zijn van Wittenhorst. Zo ontstond er al snel een groot draagvlak. Sommige medewerkers vroegen zelfs al eens eerder aan ons of we niet zo’n soort actie op touw konden zetten.”

Dat gaat dus gebeuren. Vanaf 31 oktober kan iedereen starten met het sparen van de voetbalplaatjes, om zo het album zo compleet mogelijk te krijgen. Voor Manders is het wel duidelijk wanneer de actie is geslaagd: “Het is voor mij een succes als mensen er een leuke herinnering mee kunnen creëren. Dat je het album over een aantal jaren pakt en met genoegen terugkijkt op hoe leuk dat voetbalseizoen met die teamgenoten was. Je ziet dat alle partijen er met veel toewijding aan werken. Het is vooral ontzettend leuk om als lid ook mee te doen, want je kunt jezelf vereeuwigen!”

Om dat laatste daadwerkelijk te kunnen doen, hebben we vanwege de vernieuwde AVG-wet van iedere jeugdspeler persoonlijk toestemming nodig om een foto op te mogen nemen in het plaatjesalbum. Het is voor de organisatie van de actie heel handig als iedereen dit formulier zo snel mogelijk invult. Dat kan via deze link. Binnen één minuut kun je ervoor zorgen dat je voor in de eeuwigheid in het plaatjesalbum staat.