Anekdote: De A1 in het seizoen 1982-1983

13 mei 2021

De A1 in het seizoen 1982-1983

"We waren een prachtig stel."

Van een toenmalige speler van dit team ontvingen wij onderstaande herinneringen aan een onvergetelijk seizoen:

"Een technisch heel behoorlijk elftal, maar een beetje flegmatiek volgens de technische commissie, waardoor halverwege het seizoen werd bedacht dat een aantal spelers moesten worden aangepunt. Je zou het een soort spoedcursus "gras opvreten" kunnen noemen. Zo stonden we ineens op een doordeweekse avond in een rondo mee te trainen met Jos Cox, Sef Schoeber, Bertje Manders en Vloei."

"Het aanpunten werd snel duidelijk. Het voelde of ik in een spaghetti western van Sergio Leone terecht was gekomen. Er waren momenten dat ik vluchtwegen zocht om ongezien te kunnen ontsnappen. Het verbaasde me dan ook niet dat ik na afloop zag dat de 'Pingel-Messi' van toen, Eef Craehmehr, voor én achter scheenbeschermers droeg."

"Op het netvlies staat nog altijd de gewonnen uitwedstrijd tegen Venray A1, die we daardoor van het kampioenschap afhielden. Dit was misschien wel het fraaiste moment van het seizoen. De meest technische van ons hield in een schriftje bij hoe vaak hij een tegenstander de bal door de benen wist te spelen. Mathje flikte dat 24 keer in één seizoen, ook tegen Venray."

Foto bovenste rij: Henk Coppus, Marcel Wijnands, Wil van Enckevort, Erik van Kempen, Leon Hesen, Tom Roefs, Huub Cox, assistent-trainer Beeren en trainer Jan Zanders.

Onderste Rij: John Aarts, Rob Wilbers, Math Verdellen, Marc Litjens, Lambert Drissen, Chris Vekens en liggend Eric Maessen.

Heb jij ook zo'n mooi(e) herinnering of verhaal aan een periode of gebeurtenis als lid c.q. vrijwilliger bij Wittenhorst? Schroom niet en neem contact op met Danny van den Berghe via dannyvdberghe@rksv-wittenhorst.nl