Anekdote: De warming-up met je grote voorbeeld

8 mei 2021

Update d.d. 12 mei:  inmiddels hebben we de namen van de spelers mogen ontvangen en zijn deze middels een foto onderaan dit artikel toegevoegd. Daarnaast bleek het niet om (zoals eerder was vermeld) de D-jeugd te gaan, maar om de B-categorie.

Deze week ontvingen wij een mail van oud-lid Jean Rouwet. Ondanks het feit dat hij al jaren in Brabant woont, volgt hij onze site en verrichtingen nog altijd met veel belangstelling. Zo las hij ook onze oproep voor anekdotes uit het verleden, met als resultaat een prachtig verhaal waarin o.a. Jan Schatorjé een speciale rol speelde.

We schrijven het seizoen 1968-1969. Wittenhorst B3 is verwikkeld in een heuse titelstrijd met de grote rivaal van die competitie: Griendtsveen B1.

Jean schreef er het volgende over: "De foto's zijn gemaakt tijdens onze kampioenswedstrijd in Kronenberg waarbij wij ons mochten verheugen op de aanwezigheid van Jan Schatorjé, voor ons destijds een cultheld vanwege zijn VVV-verleden en het feit dat hij eerder als trainer van  Wittenhorst 1 in 1966 (dus op dat moment nog maar kort geleden) het kampioenschap had behaald."

Naast de teamfoto ontvingen we ook een foto van de warming-up voorafgaand aan de kampioenswedstrijd. Toen zelfs oud-prof Schatorjé besloot mee te doen aan deze warming-up, waren de spelers uitermate gemotiveerd om het kampioenschap binnen te slepen, wat met een ruime overwinning ook lukte.

We danken ook Jan van der Sterren voor het bewaren en delen van deze prachtige foto's!

Oproep: Helaas herkent Jean nog maar enkele spelers op de foto's. Wie kan Jean voorzien van de namen van de spelers? Hij verneemt het graag via: jean.rouwet@gmail.com.