C4 a.s. zaterdag kampioen??

28 november 2013

A.s. zaterdag staat de C4 voor de unieke prestatie om kampioen te worden in de 3e klasse. Om 14.30 uur succesvolle speelt het team uit tegen  Venray C7.

Reden om aan de leiding van het team, te weten Theo van Rens, Thijs Maessen en Marcel Rossy te vragen hoe deze seizoenshelft is verlopen en wat de reden is waarom dit team zo fantastisch presteert:

“Aan het begin van het seizoen was alles nog erg onoverzichtelijk. In de voorgaande jaren was er niet altijd de motivatie aanwezig om tot goede prestaties te komen, maar dit jaar staat er een team met spelers die telkens weer voor elkaar willen knokken en daarmee prestaties afdwingen.  De motivatie is van hoog niveau, dit bleek al tijdens de eerste oefenwedstrijd tegen Helden C3, een team dat in het verleden voor de C4 een geduchte tegenstander was. Dit jaar werd Helden met 9-0 van de mat gespeeld en waren we positief verrast”.

Het competitieverloop was eveneens een heel aparte gewaarwording. De eerste wedstrijd tegen Melderslo, normaal gesproken altijd lastig, werd met 5-0 verdiend gewonnen. De zegereeks werd voortgezet met winst tegen Venray C8 uit ( 1-8), thuis tegen United C3 (9-0). Uit tegen Meterik C4, de belangrijkste concurrent voor dat moment werd in een spectaculaire derby verslagen ( 1-3). De onderschatting sloeg toe in de thuiswedstrijd tegen ST DEV Arcen C2 met een einduitslag van 1-1. Vervolgens pakte het team het weer op uit tegen GFC’33 C3 (1-4), thuis tegen Montagnards C3 (6-0) en uit tegen Volharding werd eigenlijk voetballes gegeven (0-26!). Zelfs de keeper scoorde in dit duel. In de uitwedstrijd tegen Oostrum C3 werd een 2-0 achterstand uiteindelijk omgebogen naar 2-5. Met deze resultaten staat het team dus op de 1e plaats. Afgelopen zaterdag werd de wedstrijd tegen EWC helaas afgelast. Nu dan toch de kans om zaterdag alsnog het kampioenschap te pakken. Bij winst staat het team, met dan nog 1 wedstrijd te spelen, 3 punten voor op Meterik C2. Hoewel Meterik in de laatst wedstrijd dan nog langszij kan komen is er in deze klasse evengoed sprake van het kampioenschap.

De teamleiding is bijzonder trots: Dit team kent een goede mix van fysiek en techniek. Met het voor Wittenhorst standaard bekende 4-3-3 systeem worden de wedstrijden gewonnen en het team gaat er voor om altijd op de helft van de tegenstander druk te zetten.

Hoofd Jeugdopleiding Richard Kleuskens kijkt eveneens met trots naar de ontwikkelingen van het team: “Ik gun het de spelersgroep en begeleidingsstaf van harte. Gezien het aantal punten en doelsaldo verdienen ze het om kampioen te worden. Je maakt als speler én trainer niet vaak mee dat je een keer kampioen kunt worden. Wat mij bijzonder blij maakt is dat de C4 ook herkenbaar voetbal speelt zoals de leiding zelf al aangeeft. Dit is ook wat we binnen de jeugdopleiding promoten. Je ziet,  als je ergens in gelooft en daaraan vasthoudt, je tot veel in staat bent als team! Vanaf deze plek wens ik alle spelers en begeleiding veel succes en geniet vooral van dit soort wedstrijden!”

We nemen aan dat de wedstrijd voor alle ouders, grootouders, vrienden en bekenden aanleiding is om het team zaterdag toe te juichen en als 12e man mee te werken aan het bereiken van de winst.