Periodetitel prooi voor Wittenhorst 1

20 november 2022

Wittenhorst 1 heeft het geflikt: de eerste periodetitel is een prooi geworden voor de Horstenaren. Op bezoek bij EHC/Heuts werd een comfortabele 0-3 overwinning geboekt. Jeroen Verkennis en Giel Beurskens (2) tekenden voor de doelpunten.

De wedstrijd tegen het roemruchte EHC, alwaar Wittenhorst het eerste periodekampioenschap kon behalen, leek toch wat moeilijker te zijn dan werd verwacht. De Hoensbroekenaren zitten momenteel na de degradatie in een moeilijke fase. Het enige wat hen te doen staat is dan met veel inzet strijden om de punten. Dat hebben ze dan ook niet nagelaten. Op een moeilijk bespeelbaar veld kon Wittenhorst wat aarzelend op gang komen. Echter de eerste de beste aanval werd meteen succesvol afgerond. Een snelle aanval opgezet door Giel Beurskens die Jeroen Verkennis in een mooie positie zette. Jeroen rondde uitstekend af: 0-1.

Zoals gezegd bleef EHC niet achter. Onze doelman Ravi Arts moest handelend optreden om de gelijkmaker te voorkomen. Een tegenvaller voor de ploeg van Sjoerd van der Coelen was de blessure van Joost van Rensch die in de 32e min. met een vervelende blessure het veld moest verlaten. Willem Heijnen werd zijn vervanger. Willem kon zich onsterfelijk maken door op slag van rust de voorsprong te verdubbelen. Hij deed alles goed, alleen de bal verdween niet in het doel. Ook de thuisclub had voor de pauze de gelijke stand kunnen laten aantekenen.

Op de juiste manier sloeg Wittenhorst direct na de pauze toe. Nu was het de beurt aan Giel die met een snelle actie de doelman kansloos liet: 2-0. Wittenhorst kon deze tussenstand koesteren. De wedstrijd werd er niet mooier op. Met veel blessurebehandelingen werd de wedstrijd regelmatig afgebroken. Rond het halfuur kreeg Wittenhorst een heerlijke opleving. Het was weer de attente Giel die aan alle onzekerheid een eind maakte: 0-3.

Het feest kon beginnen. De Horster kolonie was in feeststemming. Dit werd zeker op de terugreis in de bus uitzinnig beantwoord. Het periodekampioenschap kon alvast gevierd worden.

Daarnaast een speciale vermelding voor Kevin van Asten, die na jarenlang blessureleed eindelijk weer eens competitieminuten mocht maken voor het eerste elftal.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Ruud Meijers, Dion van Horne, Tom Driessen (Kevin van Asten); Joep Beurskens (Jeffrey Cuppen), Nick Driessen, Mats van Biljouw, Bono Wijnhoven; Joost van Rensch (Willem Heijnen), Giel Beurskens (Tom Spreeuwenberg), Jeroen Verkennis.

Wat verder opviel:

• Het is Wittenhorst O23 (nog) niet gelukt om de titel in de wacht te slepen in divisie 4. Op bezoek bij De Valk werd in de slotminuten een voorsprong uit handen gegeven: 2-2. Volgende week wacht op bezoek bij Unitas in Eindhoven een nieuwe kans om promotie veilig te stellen.
  • Wittenhorst VR1 heeft de stijgende lijn helaas geen gevolg kunnen geven. Op het eigen hoofdveld werd nipt met 0-1 verloren van Festilent. De bezoekers kwamen hierdoor steviger aan kop in de 2e klasse, waar de oranje dames de tweede plaats nu delen met SSS '18 uit Overloon.
  • Wittenhorst 2 heeft de eerste nederlaag van dit seizoen geleden. Op eigen veld werd met 0-2 verloren van het vaandelteam van America. Ondanks deze nederlaag nestelt ons tweede elftal zich voorlopig keurig in de top-drie van de 4e klasse.
  • Wittenhorst 4 heeft op bezoek bij het vijfde elftal van Blerick met 1-3 gewonnen. Het betekende de derde overwinning in zeven wedstrijden en een voorlopige achtste plaats in de 5e klasse.
  • Na de mooie bekeroverwinning op het vijfde elftal van ZSV, staan de vrienden van Wittenhorst 5 helaas weer met beide benen op de grond. Op eigen veld werd met 1-2 verloren van SSA S.V. Lottum - GFC'33 4, waardoor de bezoekers over de Horstenaren klommen op de ranglijst. Ondanks de nederlaag staat ons vijfde elftal nog altijd keurig bij de bovenste plekken.
  • Wittenhorst 7 heeft opnieuw een overwinning geboekt: op bezoek bij het vijfde elftal van Venlosche Boys werd met 1-2 gewonnen. Door deze zege houden de kameraden zicht op een eventuele nieuwe titel.
  • Wittenhorst 9 won op eigen veld met 4-2 van het vierde elftal van Sporting S.T. Met veertien punten uit zeven wedstrijden staan de oranjehemden voorlopig op een keurige derde plaats.