De dag van de derby

7 september 2014

De derby tussen Wittenhorst en Venray bracht Horst een trotse overwinning. Dit is waar de vele supporters naar uit gekeken hebben. Rondom de wedstrijd waren er nog een aantal andere activiteiten de moeite waard zijn om te vermelden.

RABO Fietsdag:

Wittenhorst was gedurende de dag gastheer voor Rabo Fietsdag. Ruim 1600 fietsers startten de routes op het Sportpark of gebruikten het sportpark als plaats om te pauzeren. De topdrukte tijdens de lunch werd met verve opgevangen. Zowel de organisatie als de bezoekers waren zeer tevreden.

20140906RABO_fietstocht-16.JPG

Huldiging Dominique Janssen en Andre Koolhof:

Voorafgaand aan de wedstrijd werden Dominique en Andre gehuldigd vanwege het behalen van het Europees Kampioenschap met de Nederlandse Dames onder 19.

20140906WHorst-SVVenray-10.JPG

Indrukwekkend stilte ter nagedachtenis aan Hans van Rengs

Voorafgaand aan de wedstrijd een minuut stilte. Zijn trots en blijdschap ten aanzien van de overwinning voor zo’n groot publiek prachtige emoties, zo  indrukwekkend is het hoe diezelfde toeschouwersschare een minuut stilte houdt om te laten zien hoe we een overleden lid en vrijwilliger van Wittenhorst gedenken.

20140906WHorst-SVVenray-15.JPG

Kick Off BoBsportcampagne

In de pauze van de wedstrijd werd de BoBsportcampagne in Limburg gelanceerd. Gedeputeerde Koppes reikte een campagnepakket uit aan de wethouders van Horst en Venray en de voorzitters van Wittenhorst en Venray. Tijdens de uitreiking speelde Wittenhorst E1 een shoot out tegen Venray E1. Deze wedstrijd eindigde in een gelijkspel.

20140906WHorst-SVVenray-28.JPG

Al met al een gedenkwaardige dag met veel verschillende momenten. Een druk bezochte RABO Fietsdag,  de huldiging van Dominique Janssen en Andre Koolhof, een mooie overwinning van onze trotse ploeg, tijdens alle activiteiten een eervolle minuut stilte ter nagedachtenis van Hans van Rengs, een kick off van een maatschappelijke campagne, de betrokkenheid van jeugd en senioren, maar ook een dag waarmee Wittenhorst wederom heeft laten zien dat de grote crew van vrijwilligers in staat is fantastische prestaties te leveren. “Trots” is dan het juiste woord.