Een goede voorbereiding is het halve werk ….. (door Greelt Sippens)

19 november 2012

Om leuk te kunnen sporten is het van belang om zaken goed voor te bereiden. Het zijn vaak simpele dingen, die toch nog vaak vergeten worden, die kunnen leiden tot blessures.

Zorg voor de juiste schoenen met een goede demping. Geen wedstrijd ingaan met nieuwe schoenen (eerst goed inlopen anders krijg je blaren).

Bij koud weer denk aan de juiste kleding, bijvoorbeeld een lange broek met trainen, trainingsjas en eventueel handschoenen. Daarnaast is water drinken van belang (dit voorkomt kramp) en draag ook altijd scheenbeschermers.

Denk ook zeker aan een warming-up en een cooling down, dit laatste wordt te vaak  vergeten.

Tenslotte de laatste tip: goede nachtrust, goed eten en vooral veel plezier in het spel en met elkaar!!

Greelt Sippens (verzorger van Wittenhorst 1)

Greelt_klein.jpg

Wittenhorst kent meer dan 1.000 leden. In zo'n grote club zit veel kennis. In deze rubriek willen we ouders/leden/verzorgers etc. oproepen om een stukje te schrijven over hun eigen vakgebied, altijd in relatie met sport, en zo kennis te delen met elkaar. U kunt dit indienen via jeugdbestuur@rksvwittenhorst.nl