Een rondje langs de velden: 3 & 4 februari 2024

6 februari 2024

Naast de vaandelteams van Wittenhorst, gebeurt er ook van alles in de competities van O23-1 en onze lagere elftallen. Hier volgt een overzicht van de belangrijkste hoogtepunten van het weekend van zaterdag 3 en zondag 4 februari.

• Waar O23-1 vóór de winter helaas degradeerde uit de 3e divisie G, werd het seizoen in de 4e divisie hervat met een overtuigende overwinning tegen Woezik O23-1 uit Wijchen, 3-0. De mannen uit de beloften van Wittenhorst kennen zodoende een prima start van de tweede, nieuwe seizoenshelft en hopen op meer. Na carnaval speelt men op zaterdag 17 februari thuis tegen Juliana O23-1.
  • De mannen van Wittenhorst 2 mochten voor het eerst sinds 12 november weer op het veld aantreden. Thuis tegen de koploper, het Gennepse Vitesse’08, werd met 2-1 gewonnen. Een belangrijke overwinning, aangezien men nog altijd in de race is voor de titel. Na carnaval de gemeentederby in en tegen Melderslo 3 dat evenveel punten heeft als de Horstenaren.
  • Na de overtuigende 6-2 overwinning van Wittenhorst 3 vorige week, werd verleden zondag wederom gewonnen. Ditmaal thuis tegen HBSV 2, 3-2. Hiermee staat het vierde op de ranglijst. De volgende wedstrijd, na carnaval, gaat men op bezoek naar Kessel 3 dat nog maar zes punten bij elkaar speelde dit seizoen.
  • Voor Wittenhorst 5 stond de derby uit tegen Sv Venray 7 op het programma. Het werd een heuse oorwassing voor de oranjehemden, 5-2. Het had met een overwinning dichterbij de Venraynaren kunnen komen, maar dit bleef helaas uit en blijft steken op en vierde plek. Na carnaval de herkansing tegen SSA S.V. Lottum - GFC'33 3.
  • Wittenhorst 7 mocht thuis aantreden tegen koploper VV Baarlo 4, maar zal deze wedstrijd zo snel mogelijk willen vergeten. Het verloor met maar liefst 5-0. Hierdoor wordt het gat met de koploper niet verkleind en ziet concurrentie langszij komen. Na carnaval spelen de Horstenaren tegen middenmoter FCV-Venlo 6.
  • Na drie verliespartijen op rij, traden de heren van Wittenhorst 8 afgelopen zondag aan tegen RESIA 3. Deze wedstrijd werd nipt met 1-0 gewonnen en daardoor kan men eindelijk weer drie broodnodige punten bijschrijven. Het versterkt zodoende haar positie in de middenmoot, maar heeft nog altijd veel te duchten van de teams onder zich.
  • Wittenhorst 9 speelde de gemeentederby uit tegen hekkensluiter Meterik 4 en won enigszins overtuigend met 1-4. Het staat nu zesde op de ranglijst met 14 punten uit tien wedstrijden. Na carnaval staat wederom een gemeentederby op het programma; ditmaal tegen Hegelsom 4.
  • Er werd door Wittenhorst 10 wederom een wedstrijd winnend afgesloten. Zondag trokken de Horstenaren uit tegen SJO/SSA MSH Maasduinen 5 in een spannende wedstrijd aan het langste eind, 3-4. Hierdoor is het nog volop in de race om de titel, zeker aangezien Wittenhorst als huidige nummer twee na carnaval mag aantreden tegen de koploper Volharding 6.
  • Wittenhorst 4 en 6 speelden geen wedstrijd afgelopen weekend.