Eerste overwinning Wittenhorst JO15-1 en JO13-1

9 april 2022

Voor de tweede week op een rij wist Wittenhorst JO19-1 hun wedstrijd in de slotminuten te beslissen. Waar vorige week op bezoek bij koploper Geldrop werd gewonnen door een late treffer van Gido van Helden, werd vandaag op het eigen sportpark Ter Horst hekkensluiter Juliana '31 uit Malden met 1-0 verslagen door een doelpunt van Rens Willemsen. De ploeg van trainer Remco Arts hield daarmee voor de tweede wedstrijd op een rij de nul boekte de derde overwinning in vier wedstrijden. Met negen punten uit vijf wedstrijden staan de Horstenaren voorlopig keurig derde in Divisie 3. Volgende week volgt er opnieuw een thuiswedstrijd. Dan komt nummer vier TOP op bezoek, waar de oranjehemden nog een appeltje mee hebben te schillen. De ruime nederlaag van vorige maand moet dan nog worden weggespoeld.

Wittenhorst JO17-1 is op bezoek bij het Zuid-Limburgse Bekkerveld tegen de eerste nederlaag in Divisie 7L opgelopen: 1-0. De ploeg van trainer Ken Peeters begon niet heel sterk aan de wedstrijd en liet de thuisploeg in de wedstrijd komen. Halverwege de eerste helft profiteerden de blauw-witten van een kleine onoplettendheid achterin, waardoor de bezoekers op zoek moesten naar de aansluitingstreffer. Het veldspel van de Horstenaren was beter en er volgden enkele hachelijke momenten in het vijandelijke doelgebied. Ondanks enkele grote kansen viel het kwartje net niet de goede kant op. De achterstand op de koplopers is hiermee vergroot, maar is zeker niet onoverbrugbaar. Volgende week zal er echter gewonnen moet worden op bezoek bij Groene Ster. Dan is alles nog mogelijk.

Wittenhorst JO15-1 heeft in de zware Divisie 5 een broodnodige driepunter gepakt door op bezoek bij UDI '19/CSU met 0-2 te winnen. De oranjehemden, die de afgelopen weken de broodnodige spelers misten en nu langzamerhand weer compleet raken, wisten met goed combinatievoetbal de thuisploeg hun wil op te leggen. De doelpunten kwamen op naam van Binck Gerards en Mika Wijnands. De ploeg van trainer Stan Theeuwen wist in de eerste vier wedstrijden één punt te pakken, maar door deze overwinning klimmen de Horstenaren direct uit de degradatiezone en staat men voorlopig knap vierde. Volgende week volgt de uitwedstrijd naar de ploeg die één plek hoger geklasseerd staat: UNA uit Veldhoven.

Wittenhorst JO13-1 heeft op eigen veld een knappe en spectaculaire 6-3 overwinning geboekt op Sportclub Irene uit Tegelen. De ploeg van trainer Sander Rambags hinkte deze competitie al een tijdje tegen de eerste overwinning aan en vandaag was hij eindelijk daar. En wat voor een! Met zes doelpunten in één wedstrijd werd de totale productie verdrievoudigd en het voetbal biedt veel hoop voor de rest van de competitie. De groei is zichtbaar en daar gaat het uiteindelijk om. De eerstvolgende wedstrijd is tegen Blerick, dat op dit moment derde staat in de Hoofdklasse.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst JO15-3 boekte een verdienstelijke 3-1 overwinning op Sportclub Irene JO15-5.
  • Wittenhorst JO15-4 wist de spectaculaire derby op bezoek bij Melderslo JO15-1 knap met 2-3 te winnen.
  • Een hele mooie overwinning voor ons G-team. Op eigen veld werd met 3-2 gewonnen van Gemert G1, waardoor de eerdere nederlaag op bezoek bij Gemert heerlijk werd weggespoeld.
  • Wittenhorst JO11-3 speelde op eigen veld een spectaculaire pot tegen DEV Arcen/RKDSO JO11-1. Het resultaat spreekt voor zich: 4-4.