FIFA GAME Toernooi: Nog 1 dag om in te schrijven

11 december 2014

Bart Spreeuwenberg en Lars Blenckers schreven zich meteen in toen bekend werd dat op 27 en 28 december een FIFA Game Toernooi plaatsvindt bij Wittenhorst.  Sterker nog, ze dagen ook andere spelers uit om mee te doen. Reden om ze een paar vragen te stellen.

Waarom doen jullie meer aan het toernooi?

Wij doen mee aan het toernooi omdat wij zelf regelmatig FIFA spelen met vrienden of 1:1 tegen elkaar. We vinden dit een mooi initiatief waar we graag aan meedoen. Bovendien denken we dat goed zijn, hmm, dat zeggen we ook tegen iedereen die het maar horen wil, al is het alleen al om ze uit te dagen.

Jullie schatten je kansen om het toernooi te winnend dus hoog in?

We zijn beiden heel eigenwijs tijdens het spelen en we zijn niet echt gemaakt om 2 tegen 2 te spelen. Maar mochten we het voor elkaar krijgen om goed samen te werken dan gaat het helemaal goed komen. Het wordt nog wel even oefenen te komende tijd, zodat we leren meer rekening te houden met elkaar.

Waarom zouden veel jeugdspelers juist mee moeten doen?

Voor de jeugdspelers uit de regio, die allemaal competitief zijn ingesteld, is dit een unieke kans om jezelf te bewijzen. Naast presteren is meedoen natuurlijk belangrijk en als veel jeugdspelers deelnemen aan dit toernooi zorgt dit automatisch voor een mooie onderlinge sfeer in de kantine. Het belangrijkste is natuurlijk dat iedereen die meedoet of aanwezig is als toeschouwer een plezierig toernooi beleeft. FIFA is gewoon een erg leuk spel en iedereen kan er goed in zijn of worden. We maken er een gezonde competitie van, vol met strijd.

Is een Game toernooi een goede activiteit voor de winterstop?

Dit is een leuke activiteit voor in de winterstop. Een FIFA toernooi heeft natuurlijk veel te maken met het werkelijke voetbal en uit ervaring kan ik zeggen dat FIFA spelers zo erg op gaan in de game dat het even voelt alsof het de werkelijkheid is. Het is echt weer eens wat anders en het is goed voor het teamproces om lekker gezellig bij elkaar te zitten en een pot FIFA te spelen.

Wat vinden jullie van de DJ Contest?

DJ worden is steeds populairder geworden onder jongeren en velen hiervan dromen er van om als DJ de wereld te veroveren. Ik hoop wel dat iedereen de DJ's eerlijk beoordeelt en dat vriendjespolitiek geen rol zal spelen, hoewel dit in het échte DJ wereldje ook een grote rol speelt. Het zal lastig zijn om DJ's met verschillende stijlen te beoordelen en tegen elkaar af te wegen, maar ik ben ervan overtuigd dat er uit deze contest een goede DJ zal komen. Leuk aan deze contest is in ieder geval dat juist de jeugd zelf de muziek kan verzorgen voor dit evenement.  Wie weet heeft iedere deelnemende vereniging straks zijn eigen DJ, die goed in kan spelen op de wensen van de jeugd.

We dagen spelers uit:

We hebben er zin in en hopen dat er zoveel mogelijk deelnemers op af komen. Wij zijn klaar om het tegen de rest op te nemen en hopen op een gezellig toernooi! We hopen dat de jeugd zich massaal inschrijft en iedereen andere spelers uitdaagt, zodat we een grote uitdagende competitie krijgen. De concurrentie moet groot zijn zodat de winnaar echt een top-gevoel zal hebben bij winst. Daarom willen wij als spelers van Wittenhorst 1 ook een aantal andere spelers uitdagen om mee te doen:

-          Chris Jacobs en Koen Jacobs ( Venray)

-          Davy van den Bekerom en partner speler ( Meterik)

-          Rik Huijs en Bas Stappers ( Hegelsom)

-          Sid Spreeuwenberg en Joost van Rensch (Horst)

Ga naar de Facebookpagina van Wittenhorst, like de pagina en bekijk ons filmpje! We hopen dat we hiermee een ketting op gang brengen waardoor ook veel andere spelers zich gaan aanmelden en weer andere spelers van verenigingen uitdagen om mee te doen.