Haegens Groep schenkt bijdrage aan Goed Doel

20 februari 2013

Vanaf 2008 werd door Wittenhorst de StreetCup georganiseerd. De Haegens Groep Horst  was één van de partijen die het initiatief van RKSV Wittenhorst financieel ondersteunde. Door een teruglopend aantal deelnemers heeft Wittenhorst samen met de ondersteunende partijen besloten het evenement niet meer te organiseren. Haegens had nog een lopende verbintenis en gaf aan om de gereserveerde financiële middelen alsnog ter beschikking te stellen.

De directie van de Haegens Groep Horst vind het  jammer dat de StreetCup niet meer plaatsvindt. Ook van daaruit werden goede doelen gesteund en tevens werd alle jongeren in Horst en omgeving de gelegenheid geboden gratis deel te nemen. Wittenhorst heeft echter een prima alternatief gevonden. De financiële bijdrage zal rechtstreeks aan 2 Goede doelen geschonken worden.  “Mooi dat Haegens  als bedrijf nu een bijdrage kan leveren aan ‘Stichting ALS’ en ‘Stichting Doe een Wens’.” aldus de directie.

Ton Hagens (voorzitter Wittenhorst);’Ik kan enorm waarderen dat de Haegens Groep het alternatief omarmd heeft’.

Stichting ALS

Stichting ALS Nederland is in 2005 opgericht. Amyotrofische Lateraal Sclerose (ALS) is een ziekte van de zenuwcellen die de spieren aansturen. Deze neuromusculaire (zenuw-/spier-) aandoening leidt tot het onvoldoende functioneren van de spieren.

Stichting ‘Doe een Wens”

Doe een Wens Nederland vervult de liefste wens van kinderen tussen 3 en 18 jaar met een levensbedreigende ziekte. Het vervullen van een allerliefste wens heeft op ieder kind een magisch effect, maar op kinderen met een levensbedreigende ziekte in het bijzonder. Het geeft deze kinderen, die vanwege hun ziekte te vaak vooral patiënt zijn, de kracht om kind te zijn.

Maatschappelijk Doelen Fonds Haegens Groep Horst

De financiële middelen komen voort uit Maatschappelijk Doelen Fonds Haegens Groep Horst.  Dit fonds is ontstaan naar aanleiding van het 40 jarige jubileum van Jan Haegens en is erop gericht om maatschappelijke doelen in het werkgebied van de Haegens Groep Horst te ondersteunen.

FOTO:

De cheques worden overhandigd door Harrie van Eck en Sander van Lier namens de directie van de Haegens Groep Horst aan de Ton Hagens en Paul Timmermans namens Wittenhorst.