Hegelsom verslaat Wittenhorst 1

14 oktober 2021

Een ding was zeker. Deze bekerwedstrijd tussen Wittenhorst en Hegelsom trok veel bezoekers. Er gingen stemmen op dat Hegelsom tussen 20.00 en 22.00 uur verlaten zou zijn.

De mannen van trainer Ron Spruit wilden wel van Wittenhorst gaan winnen. Zeker als je ziet dat 9 spelers een Wittenhorst-verleden hadden. Voor de jonge ploeg van Wittenhorst was het bovendien geen makkelijke wedstrijd, daar het speelplan van de roodhemden veelal behoudend was en loerend op de uitbraken.

Een strijdwijze die inderdaad effectief bleek.
Wittenhorst had weliswaar een groot veldoverwicht, maar kansen kwamen er niet. Aan de andere kant was Hegelsom veel gevaarlijker en creëerde zich twee grote kansen middels schoten. Hier tegenover stond bijna een doorboring ware het niet dat op de doellijn de bal werd gekeerd. Met deze 0-0 konden de spelers de kleedkamers op gaan zoeken.

Na de pauze kregen de vele bezoekers een zeer leuke wedstrijd te zien. Hetzelfde spelbeeld met Wittenhorst toch iets meer voor het vijandelijke doel. Echter geheel onverwachts kwam Hegelsom in de 53ste minuut op voorsprong. Door op het middenveld de bal te verliezen kon Thom Derks met de bal aan de haal gaan en zoals ze dat bij Wittenhost weten de 0-1 binnenschieten.

Wittenhorst moest aan het werk. De schade werd al snel gerepareerd. Nu werd een aanval wel beloond. Jeroen Verkennis schoot binnen: 1-1. Er ging een mooie solo van Jelle Janssen aan vooraf. De supporters hadden het gevoel dat dit de aanzet was tot meer. Maar als je achterin Hegelsom weer de gelegenheid geeft om te scoren dan vraag je om problemen. En zo gebeurde het. Het was tenslotte Marc van Rens die de trekker mocht overhalen: 1-2.

Hegelsom gaf de voorsprong niet meer uit handen. Eigenlijk is dan deze zege niet onverdiend, hoewel Wittenhorst meer dan de toon voerde.

Wittenhorst 1:

Roel van Rens, Dirk Scheres (Jelle Janssen), Nick Driessen, Dion van Horne, Ruud Meijers, Bart Zanders, Giel Beurskens, Charlie Schatorie (Jeffrey Cuppen), Niek van der Sterren, Jeroen Verkennis, Mats van Biljouw.