Het wedstrijdverslag van de week

29 maart 2013

Het wedstrijdverslag van de week!

We zien dat er relatief weinig wedstrijd verslagen op de site verschijnen. Het wedstrijd verslag is, zeker voor de jeugd, een mooie afsluiting van de wedstrijd en beweegt de jeugd ertoe om vaker eens op de website te kijken. Zeker als daarbij ook Voetbal.nl wordt betrokken, waar je alles kunt vinden over de competitie waar je in speelt. Voetbal.nl kun je benaderen via de button KNVB op de teampagina. De betrokkenheid van de spelers en speelsters zal hiermee zeker toenemen.

Voor het maken van een verslag zijn verschillende initiatieven mogelijk. Zo zijn er leiders die pen en papier meenemen tijdens de wedstrijd en de reservespelers/speelsters instructie geven om de belangrijke zaken tijdens de wedstrijd op te schrijven. Andere leiders wijzen iedere week spelers/speelsters aan die om de beurt , samen in de kantine, na de wedstrijd, het verslag maken. De leiders corrigeren dan het verslag,  vullen waar mogelijk nog informatie aan en halen het dan door de spellingscontrole heen zodat het goed leesbaar is. Niet alleen is dit opbouwend, de leerkrachten van school zullen er ook blij mee zijn. Ook blijkt dat bijvoorbeeld reserve spelers/speelsters hun concentratie makkelijker bij de wedstrijd houden als ze tussendoor de specifieke wetenswaardigheden noteren.

Goed om te weten is ook dat er altijd wel ouders aanwezig zijn als toeschouwer, die met de mobiele telefoon of fototoestel een of meerdere foto’s kunnen maken. Een verslag met foto’s spreekt nog veel meer tot de verbeelding en zal er zeker toe leiden dat nog meer spelers het verslag zullen lezen.

Om te bereiken dat er meer wedstrijdverslagen op de website komen zullen we een nieuwe rubriek op de website plaatsen:  “Het wedstrijdverslag van de week”. Als jurylid hebben we niet de eerste de beste bereid gevonden om wekelijks deze verslagen te beoordelen, nl. Piet Nabben. Piet is al jarenlang degene die de verslagen van Wittenhorst 1 op de site plaatst en daarmee de meest ervaren man binnen Wittenhorst op dit gebied.  Iedere zondag wachten talloze Wittenhorst leden en supporters op het verslag waarmee duidelijk wordt weergegeven hoe de wedstrijd van het eerste is verlopen.

Instructie Wedstrijdverslagen

Link www.rksv-wittenhorst.nl/login

Je komt in een scherm waar je inlogcode wordt gevraagd. Iedere teamleider van Rksv Wittenhorst heeft in september een inlogcode toegestuurd gekregen. Ben je die kwijt of is hier iets mis gegaan, neem dan even contact met Tim Cosson, (t.cosson@mindworkz.nl)  hij stuurt je dan de code nogmaals toe.

Na het inloggen komt je in het scherm Wedstrijdverslagen. Dit scherm bestaat uit een aantal onderdelen:

-          Thuis Score

-          Uit Score

Vul de stand zo in dat deze ook correspondeert met de teams.

-          Verslag

Ten aanzien van het verslag is het advies om dit eerst even in Word te schrijven en daarna door de spellingscontrole te halen.  Tenzij het natuurlijk  in Horster dialect gebeurt, zoals bij sommige Senioren teams. Ook erg leuk overigens.

-          Foto’s

Bij het verslag kun je foto’s uploaden. Gebruik de button “Bestand Kiezen” en zoek de foto, die je daarvoor op je computer hebt opgeslagen.

Hierna kies je voor Update. Je komt op een vervolgpagina waar de volgende vragen staan:

-          Doelpunt(en) gemaakt door:

Hier komt het vaak voor dat men direct weer de button update kiest. Het systeem zal dan de eerste naam kiezen die in het alfabet van de spelers staat. Zo wordt de speler wiens naam met Aa begint automatisch de clubtopscorer! Dat is uiteraard niet de bedoeling. Zoek in de alfabetische lijst de namen van de doelpuntenmakers en klik deze aan.

-          Keeper:

Om de naam van de keeper op te geven kies je die uit de alfabetische lijst.

Hierna kies je weer voor update en dan wordt het verslag geactiveerd op de site, zodat iedereen het kan terug lezen.

Voor de inhoud van het verslag zou je de volgende onderdelen kunnen meenemen:

-          Wie is de tegenstander en waar komt deze tegenstander vandaan. Heeft je team er al eerder tegen gespeeld en     wat was toe de uitslag.

-          Verliep de wedstrijd goed?

-          Wat was de ruststand, wat was de eindstand?

-          Werden bepaalde vooraf gemaakte afspraken goed nagekomen?

-          Wat gaan we de volgende keer beter doen?

-          Hoe was de sfeer op het veld?

-          Op welke positie staan jullie nu (zie voetbal.nl, via de button op de teampagina kun je dit in een oogopslag zien)?

-          Wat heeft de concurrentie gedaan, zie voetbal.nl?

-          Wat zei de trainer/leider na de wedstrijd?

-          Wie is de volgende tegenstander en is het een thuis- of uitwedstrijd

-          Vraag de aanvoerder om de informatie voor de volgende wedstrijd ( tegenstander, uit of thuis, tijdstip, plaats tegenstander in competitie) er bij te zoeken en dit tijdens de eerstvolgende training toe te lichten. Dan weet het hele team precies wat er op het spel staat.

-          Bedank de toeschouwers voor hun aanmoedigingen

-          Nodig de ouders uit foto’s te maken en plaats hiervan een aantal bij het verslag.

Met bovenstaande informatie kun je een attractief verslag schrijven dat door velen gelezen zal worden. Wat is er dan niet leuker als je verslag ook nog wordt uitgeroepen tot verslag van de week  en iedere bezoeker van de site hierop wordt gewezen.