Het wedstrijdverslag van de week: Wittenhorst B3

2 april 2013

Zoals vorige week aangekondigd beoordeelt Piet Nabben iedere week de geplaatste wedstrijdverslagen.

De keuze van Piet:

In deze eerste bijdrage om het verslag van de week te kiezen wil ik allereerst alle trouwe “scribenten”  lof toezwaaien. Zij zijn het die immers bij winst of verlies altijd hun zegje willen doen. Natuurlijk is een verslag maken bij winst veel makkelijker dan wanneer hun team het loodje heeft moeten leggen.

Om tot een keuze te komen heb ik veelal gekeken naar een paar uitgangspunten.

a) tegenstander betrekken (naar waarde beoordelen)

b) ingaan op de vorige wedstrijd

c) een korte en goede opsomming geven van kansen

d) situatie op de ranglijst weergeven

e) afsluiten naar komende wedstrijd

Dit geeft  de lezer meteen een goed beeld hoe het betreffende team tot deze prestatie of nederlaag heeft kunnen komen. Een belangrijke tip is zeer zeker ook dat het verslag niet in het dialect geschreven moet worden. Lijkt spannend, maar de schrijfwijze is bijna niet goed en op de tweede plaats het leest zich niet zo goed.

Het verslag van Wittenhorst B3 is volgens het bovengenoemde als beste uit de bus gekomen. Geeft direct een goed leesbaar verhaal en nodigt uit om dit verder te lezen. Geeft ook belangrijke karakteristieken weer.

Natuurlijk kan niet iedereen een vlot verhaal maken. Als de weergave maar duidelijk maakt hoe de wedstrijd is verlopen, met al zijn facetten.

GEWOON BEGINNEN. HET KOMT ALTIJD GOED.

Kunnen we morgen meer verslagen gaan lezen?