Maurice Bouten keert terug bij Wittenhorst

21 augustus 2022

De Technische Commissie is blij te kunnen mededelen dat Maurice Bouten na één seizoen terugkeert als keeperstrainer bij Wittenhorst.

Einde vorig seizoen heeft keeperstrainer Hessel Verhoeven aangegeven dat hij voor aankomend seizoen een stap moest terugdoen i.v.m. zijn eigen drukke schema, waaronder zijn werkzaamheden bij VVV-Venlo. Gelukkig kan hij komend seizoen wel de keepers van de bovenbouw blijven trainen, alsmede zijn input geven bij andere processen binnen de club. We zijn dan ook zeer tevreden over de samenwerking met Hessel.

We zijn vervolgens binnen Technische Zaken op zoek gegaan naar andere keeperstrainers voor de onder- en middenbouw. We hebben daarvoor enkele gesprekken gevoerd en tevens de input gevraagd van Maurice als oud-keeperstrainer van Wittenhorst en iemand die de regio goed kent. Maurice kwam daarop met de suggestie om onze onderbouw- en middenbouwkeepers onder te brengen in zijn 'Challenge Arena keepersopleiding', waarmee hij op de vrijdag actief is op ons sportpark.

Daarop hebben wij als club geïnventariseerd of de vrijdag een mogelijkheid was voor onze keepers en dit bleek voor een zeer groot deel zo te zijn. Dus daarop hebben we besloten om de samenwerking aan te gaan. Met Maurice en zijn keepersschool kunnen we hoogwaardige keeperstrainingen aan onze keepers blijven geven. Iets wat voor ons natuurlijk een belangrijk criteria was in onze zoektocht.

We starten met keeperstraining vanaf de O11, op advies van Maurice. Vooral op zeer jonge leeftijd weten keepers vaak nog niet of ze vast blijven keepen en willen we potentiële keepers ook zo lang mogelijk laten meevoetballen. Dit is namelijk goed is voor hun ontwikkeling richting een complete keeper.